Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Mot helgen !

Av Corina - 18 februari 2011 09:00

De flesta längtar efter helgen men denna helgen är arbetshelg för min del. Och det betyder långa arbetsdagar så man hinner inget annat än jobba och sova. Dessutom kursdag på måndag, hel dag och ett lunchmöte på tisdagen, min lediga dag.

Jag hoppas på att kylan ska ge med sig innan Måndag. I annat fall blir det besvärligt med bilen då jag inte har tillgång till motorvärmare under kursdagen. Är det -20 blir bilen måttligt mysig efter 8 timmar.......


Hade planer på ett träningspass innan jobbet idag men av det blir det inget. Kroppen vill inte riktigt. Somnade på soffan igår kväll, sov två timmar, vaknade och såg en stund på tv men gick och la mig efter en stund och har sovit som en stock hela natten, vaknade kvart över sex nu på morgonen......frös ordentligt igår kväll också, undrar om det är något på gång ? Känner mig lite mosig idag och väljer att skippa träningen trotts allt.

Lika frb,,,,,kallt idag är det. Inte utan att man börjar fundera om en ny istid är på väg.....


Gubben funderar över bilen.....inte utan. Om en månad har vi ju endast en bil som är körbar. Och den behöver jag när jag jobbar. Så någon form av andrabil måste vi skaffa. Och att kosta på reparation av det som felas är inte ett alternativ då det skulle kosta mera än vad bilen är värd :) Så vi får bege oss ut i djungeln av begagnade bilar med andra ord........


Vi ses !

 
 
classe

classe

18 februari 2011 09:22

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag älskar pengar, så vänligen
Skicka valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8
Efter att du skänkt pengar så besök min blogg http://www.metrobloggen.se/classeslillablogg

http://www.metrobloggen.se/classeslillablogg

Corina

18 februari 2011 09:27

Vem gillar inte pengar ? Här får du då inga, behöver mina själv du :)

 
kurrelina

kurrelina

18 februari 2011 09:54

Aj då, inte bra beträffande bilen och att hitta en hyfsad begagnad bil till bra pris är inte det lättaste. Önskar er lycka till med letandet i alla fall
ha en så bra helg du kan med jobb och ev. krasslighet.

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
mariafoto

mariafoto

18 februari 2011 10:50

Attans! Håller du på att risa ner dig???? Ta det lugnt med jobbet och vila mycket, så kanske, kanske du slipper förkylning el dyl. Jag önskar dig en trevlig arbetshelg och ska tänka på dig när fredagsvinet ska avsmakas... Kram på dig gumman!

http://mariaselberg.se

 
lillis

lillis

18 februari 2011 12:31

Hoppas att din helg blir bra trots att du ska arbeta.
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 februari 2011 15:07

Önskar dig en trevlig helg även om du skall tillbringa den på jobbet!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2011 09:16

Nu ska jag säga något som du inte gillar vännen *ler*. Jag tror att du har plågat din kropp för mycket med träning och jobb. Du vet väl att man ska vila någon dag eller några dagar så att kroppen kan hämta sig ;-) En gång jobbade jag med en tjej som fick detta med träning fel. Hon tränade dubbla pass per dag för att hålla sig i trim på alla sätt. Du är duktig men du får inte vara för duktig och du förstår mitt tänk det vet jag ;-) Du är gift och du jobbar och du är mor till era barn. Du kämpa på med att förändra dig och din vikt men träna precis lämpligt vännen! Bränn inte ut dig! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

19 februari 2011 09:20

Jodå, jag förstår ditt tänk :)Och det ligger säkert lite sanning i det också. Vila från träningen blir det under helgen i alla fall eftersom jag arbetar.....sedan ska jag försöka planera lite bättre i framtiden med utrymme för vila och återhämtning också.Kramis !

 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2011 14:41

Det var roliga ord att höra ;-) Hoppas att din jobbarhelg blir så lugn som det bara går/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards