Corinas Blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Corina - 11 januari 2011 17:22

Jisses vilket jobb det blev med bloggen plötsligt, bara för att Zoomin behagade lägga ner gratisversionen ! Nya länkar hit och dit   . Men nu tror jag att jag lyckats peta dit mina nya vänner från Zoomin.......


Har man skaffat vänner vill man ju ha dom kvar, eller hur ? Och zoomin har trotts allt varit en trevlig sida att stifta bekantskap med. Men man ska inte gråta över spilld mjölk heter det ju och mina nya vänner kanske kan knyta ytterligare kontakter här på bloggplatsen.


Nu har barnen kommit hem och det är full rulle på vinden.....det hoppas och förs ett fasligt väsen. Tror dom kommer genom taket snart   . Dom spelar Xbox 360....den nya varianten där man styr med sin kropp....kinect eller vad det nu heter. Tydligen väldigt roligt.....får väl testa någon dag i min ensamhet   .



Första albumet i mitt nya galleri.......tyckte att det skulle vara trist med ett tomt galleri så jag tog några kort som hastigast runt knuten idag. Bättre än inget. Håll till godo !


På återseende !

Av Corina - 11 januari 2011 11:54

Så har skolan startat igen. Ordningen återställd.


På morgonen fick barnen åka bil till bussen eftersom maken och jag skulle ner till stan. Maken skulle ta PK-prov och efter det skulle vi på coop och handla. Nu har vi kommit hem och vi har ätit lunch också. En kaffetår har man fått och det är snart dags för påtåren.


När dottern kommer från skolan är det meningen att vi ska börja stöka bort julen här hemma så smått. Man börjar bli lite less. Men tror att gardinerna och ljusstakarna får stå kvar än ett tag.


Har fortfarande känning i nacken, eller snarare mellan axlarna för att vara lite exakt. Men det är inte sämre i alla fall.


Nu blir det att skapa nytt album på hemsidan. Nytt år och nytt album. Får se vad det kan bli för kort under året som just startat.


Vi ses !  

Av Corina - 10 januari 2011 12:17

Jag har ju tidigare haft sidor på min hemsida med mina smycken och planerna var att bygga om dessa sidor. Hade börjat så smått. Men på grund av tidsbrist har jag tänkt om angående detta. Blir inget av.

Istället kommer jag att lägga ut smyckena här i bloggen istället enbart. Som vanligt får man maila om man har några funderingar angående något smycke. Samma gäller om det är något smycke du vill köpa.


Vi ses !

Ont

Av Corina - 10 januari 2011 08:50

Jepp, nacken gör ont. Har inte sovit många timmar denna natten. Så det blev en  hemmadag från jobbet i alla fall. Hade liksom mina aningar då det varit ont hela helgen fast jobbat har jag ju i alla fall.

Min vän Spanaren påminde mig om Picasa och jag kom på att där har jag ju en massa foton också :) Nu finns en länk till mitt webalbum på picasa också.


Har ju fixat till en hemsida till dottern på nogg.se en gratissida på nätet det också som fungerar hyfsat den också. Dottern är i alla fall nöjd och listade med lätthet ut funktionerna, och hon är ju inte tio fyllda ännu så det är ganska enkelt :)


Själv förblir jag bloggplatsen trogen. Har ju testat olika genom åren som många av mina bloggvänner fått erfara :) Jag blir kvar här, lovar heligt och dyrt !


Nu blir det lite mera kaffe och lite mera vila och mera värme för min värkande nacke.

Vi ses !

Av Corina - 9 januari 2011 19:21

Ännu en arbetsdag till ända. Kom hem till dukat bord idag. Tacos blev det. Dottern och maken hade fixat detta. Mums !


Jag håller på att ha en massa trevliga bloggvänner :) Så många att jag omöjligt hinner besöka er alla varenda dag ! Ska i alla fall försöka att besöka de som lämnar kommentarer men vissa dagar kan bara det vara svårt att hinna......har ju en del järn i elden.


För tillfället har jag dessutom besvärligt i nacken och en axel. Detta gör att mina datorbesök begränsas betydligt. Får ännu ondare att hänga över datorn.


Ny arbetsdag imorgon men slutar kl 12 imorgon. Planerar ett litet träningspass efter arbetet då. Sedan har jag ett möte på kvällen kl 19.


Vi ses !

Av Corina - 8 januari 2011 22:09

Har ju en sida på zoomin och har nyss skapat en till dottern och nu får man rätt på att zoomin ska lägga ner, så typiskt !

Inga problem för min del, jag har ju denna bloggen :) Däremot var det ju bara att se till att skaffa nytt till dottern istället.

http://www.nogg.se/grodden där hittar ni numera min dotters hemsida och blogg. Startade den till henne igår kväll.


Vi ses, nu ska jag sova för att arbeta imorgon igen.

Av Corina - 6 januari 2011 16:56

Dagarna verkar gå lika fort detta året som förra året :)

Jag har varit ledig två dagar nu. Igår blev det en tur upp till mamma i Strycksele så större delen av dagen försvann där. Trotts allt hann jag tvätta en del, bland annat mina träningskläder som jag behöver imorgon.

Idag har det varit lite av varje. Har hjälpt min dotter med att skaffa en egen sida på zoomin, http://grodden.zoomin.se . Får se vad det blir med den sidan, om hon bloggar något eller inte.


I mitt tidigare inlägg idag visar jag lite nya smycken. Så har jag lagat middag och vi har nu ätit också. Blev kyckling, bulgur, sallad på tomat,gurka och en grön sallad plus wokgrönsaker också. Till det drack jag vatten och gubben tog en öl idag. Dottern har inte ätit ännu, hon är ute och åker skridskor med grannarna.Hon kommer väl så småningom och är hungrig, om hon nu inte snikar till sig middag hos grannen vill säga.


Imorgon är det arbetsdag igen och så jobbar jag hela helgen, även måndagen om nu min lite nötta kropp orkar med måndag vill säga. Efter en tuff arbetshelg brukar inte lederna vara riktigt i form för måndagen men den som lever får se. Är inte så lätt att bara stanna hemma heller då man vet hur mycket arbete det är en måndag på avdelningen. Sedan jag började styrketräna har jag dock blivit aningen bättre i leder men långt ifrån helt bra. Ryggen och axlarna klagar fortfarande när jag jobbat mycket. Så man får väl se hur det känns på söndagen........

Jag planerar i alla fall styrketräning imorgon efter jobbet, slutar kl 12 nämligen. Sedan får jag se hur det blir på lördag när jag är ledig fyra timmar mitt på dagen. Kan bli ett pass då också, styrketräning eller kanske cykling. Och så får man hoppas på att vågen pekar åt rätt håll också.


Vi ses !

Av Corina - 6 januari 2011 13:53

Länge sedan jag lade ut något nytt av mina smycken. Men här kommer i alla fall lite nytt som jag pysslat med.

   Ett hänge med ett enkelt silverfärgat kors.

   Hänge med ett hamrat silverfärgat hjärta.

   Två hängen i glas i form av fjärilar.

   Stort stämplat hänge i silver med texten "Lead us not into temptation"

   Kulkedjor i olika längder. De korta kedjorna har karbidlås. De tunna kulkedjorna kan endast leverars långa eftersom kulkedjelåsen blir fippliga att öppna och stänga. Då blir det bättre med lite längre kedja som man enkelt trär över huvudet. Kedjorna är ljust silverfärgade.


Jag har gjort mera nytt, även örhängen men detta är vad jag fotat idag. Som vanligt tar jag 70 kr för hängena och 70 kr för kedjorna oavsett längd. Hänge tillsammans med kedja således 140 kr.   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards