Corinas Blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Corina - 18 januari 2011 08:33

Marias Foto har nu fått en ny bakgrund. En lite snyggare enligt jag då. Kika in och tyck till om ni är nyfikna. Hennes kort har också börjat trilla in på hennes gallerier.


Själv fick jag kallelese till cytologiprov igår. Men är kallad till en helt annan vårdcentral än tidigare. Detta förbryllar mig en aning eftersom jag långt innan barnens födelse besökt en annan vårdcentral, även vid cytproven. Nu har jag tagit kontakt och väntar på återuppringning från vederbörande.


Jobbar kväll idag, 16 - 21. Lämpligt lång dag. Ska iväg och träna styrketräning först hade jag tänkt mig. Men innan dess ska det tvättas lite. Dottern bar ner en laddning nu på morgonen :)


Vi ses ! 

Av Corina - 16 januari 2011 13:39

Har just hjälpt Maria färdigt med hemsidan. Nu får hon ladda upp sina bilder bäst hon vill på de gallerier jag skapat till henne. Tror det kommer att gå bara bra. Skapade även ett eget galleri till hennes dotter Sanna. Som en lightstart, så småningom kan det nog bli en egen hemsida.

Ska fundera lite över bakgrunder som skulle passa till Marias hemsida......bättre än den jag snabbgjort. Men det är ju ingen brådis, allt är ju igång och verkar fungera i alla fall.

Nu ska jag planera för dagens middag, någon form av gryta lutar det åt.


Vi ses !

Av Corina - 16 januari 2011 10:04

Uppe är jag, pigg och glad.

Planerade en slapparkväll hemma hos grannen Maria och hennes familj. Och det såg ut att bli så också tills vi som vanligt kom in på detta med foton, gallerier och hemsidor. Och här på bloggplatsen finns ju ingen möjlighet att skapa gallerier....ibland håller jag med henne om att den funktionen saknas. Men det finns ju andra möjligheter beroende på vad man nu vill ha. Och i ärlighetens namn så är ju detta en blogg, eller hur ?

Nåja, det slutade med att hon valde att starta upp hemsida med inriktning på att ha flera trevliga fotogallerier. Så kosan styrdes hem till mig för detta. Där beställdes webbhotell och domännamn hos one.com. Samma som jag har och som jag är hur nöjd med som helst och det kostar inga mängder heller. Visserligen betalar man per år......men det blir billigt i alla fall och man får allt man behöver och mer därtill !

Så min slapparkväll övergick ganska snabbt till att bli en hemsidesbyggarkväll :) Ni får allt vänta ett tag till innan allt är färdigt eftersom gallerierna ska fyllas på under denna dagen (bara Maria kommer sig ur sängen vill säga). Men grunden har jag fått till i alla fall. Det som strulade igår kväll har jag löst idag på morgonen. Det är så himla roligt att bygga hemsida ! Lite extra kul när det inte är min egen också.......

Skulle tro att Maria meddelar när allt är färdigt och jag hoppas hon ska bli nöjd med det jag åstadkommer.


Vi ses !

Av Corina - 15 januari 2011 17:28

På morgonen hade vi -28.....rätt kylslaget :) För tillfället är det -25. Blir ingen långpromenad säger jag i alla fall.


Varit ner en sväng till Coop och stadium. Handlade en hockeyhjälm till sonen. Blev två toppar till mig också på Stadium, en storlek mindre en tidigare ! Träningen börjar ge possitivt resultat tydligen. På coop blev det lite av varje som saknades här hemma. Sonen köpte ett nytt spel till sin Xbox 360. Dom är inte billiga, 599 kr för ett spel.....


Nu har vi ätit middag och maken har just serverat mig en kopp kaffe här vid datorn. Till middag blev det köttfärssås och makaroner, jag uteslöt makaronerna och ersatte dessa med varma grönsaker (wokgrönsaker). Till det drack jag Loka naturell idag,maken tog en Norrlands guld (öl).


Planerar ett litet besök hos grannen Maria och hennes familj senare ikväll.


Vi ses !

Av Corina - 14 januari 2011 15:26

Varit och träffat min "tränare" på xtravaganza idag på eftermiddagen. Efter det känner jag mig verkligen motiverad att härda ut ! Gick på crosstrainern 30 minuter också. Svetten lackade och bra mår jag :)

Inköpte en stegräknare idag också. Vi går ju mot ljusare tider nu så det borde börja fungera med ordentliga stavpromenader igen nu ! Innan sommaren ska jag ha nått mitt mål, 65 kg, så de så ! Helst innan sommaren......


Ikväll blir det mat tillsammans med styrelsen för hembygdsföreningen. Vi ska avtacka avgående ordförande som flyttar till Frösön. Hoppas det inte blir allt för sent då barnen blir ensamma hemma. Maken ska nämligen ner på sin loge och äta med gubbarna där.

Blir det inte allt för sent ikväll kanske jag kvistar förbi hos min goa granne Maria också. Får se.


Vi ses ! 

:(

Av Corina - 13 januari 2011 19:43

Fjärde försöket att skriva något som inte försvinner då internet explorer ger upp.


Verkar hopplöst att komma under 90 kg. Väger idag 90,5 kg. Men jag kämpar vidare. Nytt träningspass imorgon.


Nu skriver jag inget mera idag utan skyndar mig att spara.


Vi ses ! 

Av Corina - 12 januari 2011 12:04

      

Petat lite med mitt Elements idag och konverterat till svartvitt. Vissa saker passar ju inte riktigt i svartvitt. Men dessa objekt blev riktigt trevliga, tycker jag i alla fall. Svartvita fotografier är verkligen vackert.......eller ?


Vi ses !

Av Corina - 12 januari 2011 08:07

Jepp exakt, en ny dag att ta tag i. Barnen har åkt till skolan och maken har begett sig till tandläkaren. Hemma är endast jag, Sixten gick just ut :)


Blev inget av att plocka bort julen igår. Vet inte vart tiden tog vägen, som vanligt numera.


Vad blir det idag då ? Inget speciellt här hemma är planerat. Lite småplock som vanligt skulle jag tro. Fundering över vad vi ska äta till middag också, som vanligt.


Ikväll har jag möte på xtravaganza. Ska försöka hinna träna innan träffen kl 18 hade jag tänkt. Vägning ingår som vanligt, inget jag egentligen ser fram emot för jag tror inte jag tappat något den senaste tiden. Har blivit dåligt med träningen då min nacke spökat den senaste veckan. Får lite dåligt samvete för detta faktiskt. Jag vill ju verkligen lyckas med denna viktnedgång ! Och träningen är ju rolig......Nåja, lär väl få rätt på hur vikten ser ut ikväll i alla fall även om jag inte vill :)

Hinner kanske ut och gå också idag om vädret vill vara med. Skulle ju blir milt idag men det återstår ju att se :))

Återkommer senare !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards