Corinas Blogg

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Corina - 2 januari 2011 09:41

Årets andra dag har startat. Jag sov faktiskt till kvart över åtta. Men då var varenda led i kroppen totalstel istället ! Tar ett tag att få lederna att vakna numera.


Jag har ju som sagt inte bloggat här sedan före jul. Har fuskat och bloggat på min VK blogg lite istället. Och så har jag ju zoomin också.......

Nåja, här är jag i alla fall igen. Bloggplatsen lämnar jag inte även om det kanske inte blir bloggat varje dag och inte besökt er alla varje dag heller. Hoppas det inte gör något.......


Min kamp mot vikten går vidare naturligtvis. Över jul och nyåret har jag inte gått upp ett enda gram ! Jag var lite skeptisk innan julen, hur jag skulle klara det hela men med resultatet i hand var det aldrig några problem.

Idag visar vågen 90,2 kg. Minus 14,5 kg sedan september 2010 ! Ganska bra eller hur ?

Har varit dåligt med stavgången på grund av vädrets makter men jag har styrketränat att använt crosstrainern flitigt på xtravaganza istället. Och det ger ju tydligen också resultat.


En del nya smycken har jag gjort men inte fotat och lagt ut ännu. Tidsbrist och brist på ork har det varit och har inte riktigt hittat min normala fart ännu. Men det kommer väl. Har beställt nytt material och en gravyrpenna också. Jag hoppas kunna tillverka ännu mera personliga smycken med hjälp av gravyrpennan. Men det torde väl behövas lite träning först innan man lyckas skapa något som någon vill köpa :)


Så detta året startar jag med att jobba med min vikt, att åter bli full med energi igen med en lättare kropp. Min viktnedgång kommer jag att prioritera ända fram till jag nått mitt satta mål på 65 kg. Jag ger mig inte !

Jag fortsätter med mina smycken och hoppas utveckla kunskaperna i ämnet så mina eventuella kunder ska bli nöjda och glada :)

Jag ska försöka att ta hand om mig själv helt enkelt, på ett bättre sätt. Jag hoppas det ska lyckas, jag har ju en tendens att tänka lite mera på andra än mig själv allt som oftast. Men inte är det så himla lätt när man inte är van att sätta sig själv i första rummet, eller hur ?


Vi ses snart igen alla mina vänner där ute !


Carpe Diem

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards