Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Fredagsplanering

Av Corina - 26 november 2010 08:27

Inga planer annat än att jag ska jobba idag med start kl 12. Klockan 21 får jag packa ihop och gå hem.

Vi ha adventsfika på avdelningen idag kl 13 så det kommer att bli en hel del arbete skulle jag tro fast det brukar bli roligt också. Får se hur många anhöriga som kan komma loss en fredag eftermiddag. Det ultimata vore ju att ha fikat under helgen men för vår del skulle det aldrig fungera eftersom vi inte får anställa extra personal för detta. Däremot skulle fler anhöriga kunna delta, det säger sig självt. Man kanske skulle lämna ett förslag till cheferna om detta till nästa år för det är ju för anhörigas skull vi gör detta.....och skulle vi få ta ut två extra personal ett par timmar en söndag skulle det ju gå att genomföra. Kanske gemensamt för hela huset en söndag eftermiddag i stora personalrummet.....hm....tål att tänka på tycker jag i alla fall. Får fundera vidare på detta.....


Önskar er alla en trevlig helg !

 
 
margit

margit

26 november 2010 19:54

Ja då har du jobar ett arbetspass igen...och ni har haft anhöriga..på kaffe...med de boende. Bra förslag du ger...MEN vi vet ju hur det är: "Det kostar för mycket"...så är ju resonemanget..och kanske verkligehten..också. men ditt förslga är mycket bra och skulle säkert uppskattas av de anhöriga..och flera skulle kunna komma med...
Här nere i Kolsva hos lasse. hat vi just nu - 10 frader...medn endast 10-15 cm snö...lngre söderut..har det ju snöat ca 20-20 cm... SÅ adventshelgen blir i allafall..VIT..med härlig kall snö...
Önskar dej min vän en skön och fin helg...med familjen..och jobbet..
Kram till dej!!

http://margitholm.blogg.se

 
Marianne

Marianne

26 november 2010 23:05

Ett bra förslag och jag hoppas det går igenom. Många äldre sätter stort värde på att få fira helgdagarna.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Cina

Cina

28 november 2010 11:18

Önskar dig en trevlig 1:a advent!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

28 november 2010 12:40

Tror säkert inte att det skulle vara så svårt att få ideéll arbetskraft för denna sammankomst som betyder så mycket för alla så en bättre dag kan väljas. Jobba på det, tror man kan lösa det smidigt. Önskar er en fin 1:a Advent / kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards