Corinas Blogg

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Corina - 30 september 2010 08:13

Igår kväll var det då dags för viktträff nr fyra. Träffarna är värdefulla, man peppas av andras framgångar sedan förra träffen !

Redovisade hemläxan, ett collage om min tänkta framtid. Jag är ju inte så rädd för att prata så det gick bara bra.

Vägning. Min startvikt var ju 104,7 kg. Igår vägde jag exakt 100 kg. Har tappat nästan fem kg under denna tid (räknat från den 15 september). Inte alls illa tycker jag i alla fall, så sakteliga går det åt rätt håll.

Belöning för oss som varit med alla träffarna också :) En vattenflaska, alltid användbar. Skaffade en extra också så nu kan jag kasta några äldre flaskor som börjar vara odiskbara. Tack så mycket !

Har ju hittills tränat varannan dag och tycker det fungerar för min del. Helst ska detta intervall utökas. Men jag tror jag håller fast vid varannan dag ett tag till. Känns rätt för min del just nu. Ska också köra mental träning varje dag. Har inte gjort det varje dag, har inte riktigt lyckats med detta men jag ska bli bättre på det ! Träning ger ju färdighet, eller hur ?

Styrketränat har jag hittills gjort två riktiga gånger, räknar inte introduktionen. Och det känns bra. Hoppas hinna ett pass imorgon innan jobbet igen. Idag blir det stavgång på eftermiddagen. Ska färga mitt hår först och klippa makens hår och kanske hinna med någan fler av mina tre bloggar :) Ska kika runt efter begagnad cross trainer också på blocket, hoppas hitta en inom rimliga avstånd.


Jag Corina väger 65 kg den 31 Mars 2011 !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards