Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Corina - 8 september 2010 20:41

Officiellt är jag ju inne på dag 2.


Enligt önskemål kommer här min längd : 169 cm


Vad har jag då ätit under dagen ?

Ett glas fil och några nötter till frukost (försöker lära mig äta frukost)

Mellanmål på jobbet 1/2 äpple och lite nötter plus kaffe utan mjölk och vatten.

Lunch på jobbet makrill i tomatsås, potatis, grönsallad och kokta grönsaker (blandade). Till det vatten som dryck plus en kopp kaffe utan socker och mjölk.

Mellanmål på jobbet 1/2 äpple och några nötter, svart kaffe och vatten.

Middag hemma köttfärssås på älgkött,potatis,lite kokta varma blandade grönsaker och en sallad på ruckola,tomat,gurka,grön paprika.En hård smörgås med Becel och vatten till dryck.

Kvällsmålet har jag inte hunnit med ännu men det lutar åt lite fil och det som blev kvar av makrillen jag åt till lunch,en kopp te och mera vatten.


Jag kommer naturligtvis att variera kosten men håller just nu som bäst på att verkligen försöka äta sex mål om dagen. Och det är inte lätt när man inte är van vid detta. Ska även botanisera lite mera bland olika grönsaker också. Måste handla imorgon. Men idag har jag varit lagom mätt hela dagen och har inte varit sötsugen en endaste gång. Har varit pigg och glad exakt hela dagen, jobbet har gått som en dans ! Eftersom man ska dricka rätt mycket vatten under dagen har det blivit en del toalettbesök men enligt expertisen kommer detta att bli bättre efter ett tag. Vattnet hjälper till att rensa ur kroppen :)


Efter middagen tog jag en hyfsat rask promenad och var väl ute ca 30 minuter. Eftersom jag verkligen fuskat med motion mjukstartar jag och det trodde min coatch också var en god ide. Gick vägen ett tag men valde sedan och traska  ute i åkrarna istället. Mera motstånd :) Ska också investera i ett par gåstavar, det tror jag på.Hade med mig kameran så jag fotade lite också :) Promenaderna blir lite mera trevliga då.......motiveringen är ju viktig.


Nu har jag laddat matlådan för morgondagen också, kyckling och råris bland alla trevliga grönsaker. Kycklingen kryddad med honung och örtsalt.Smakar mums :) Mellanmålen får bli äpple och nötter imorgon med, gillar nötter :)


Nu dags för kvällsmålet och lite Tv kanske.    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards