Corinas Blogg

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Corina - 25 augusti 2010 19:05

Så var semestern slut för detta året då. Har arbetat min första dag efter semestern idag. Mjukstart med arbete mellan 7 och 12. Gick bra som förväntat. Som om man aldrig varit borta från jobbet. Allt som vanligt på avdelningen, inget har hänt på fem veckor.


Ikväll har jag ägnat mig åt att packa eftersom sonen åker på skolresa imorgon kväll. Natt-tåget ner till Stockholm först och främst och sedan vidare till Gotland så småningom. Hem kommer dom på måndag igen.


Imorgon blir det att packa till mig och dottern som åker till fjälls imorgon eftermiddag tillsammans med grannfrun och två av hennes tre barn, det tredje barnet och pappa är ju på skolresa :) Jag måste handla maten inför fjället också. Men det hinner jag på fredag förmiddag eftersom jag är ledig hela fredagen.


Jobbar 7 till 12 imorgon också. Lättsam dag med andra ord.


Funderade lite över hur man tänker när man drar ner så man endast är tre personal på en sjukhemsavdelning då man måste vara två på varje boenda varje morgon. När man jobbar udda får man som tredje person tillbringa den mesta arbetstiden med att vänta på att få hjälp. Rena vansinnet faktiskt.Visserligen kan man göra lite annat medan man väntar, typ starta eventuellt fulla tvättmaskiner och städa bort i köket. Och man kan tvätta övre toalett på de boende. Men sedan är det ganska stopp faktiskt, så då dräller man bara runt till ingen nytta alls.Tänk om man finge vara fyra fram till åtminstone kl 10 på morgonen. Vilken tid man skulle spara som man sedan skulle kunna använda till det som verkligen behövs ! Ägna lite tid att umgås med de boende, städa och plocka. Fast vem vill jobba mellan 7-10 enbart ? Ingen kan jag säga.......men vilken dröm det skulle vara att få vara fyra då man gör morgonarbetet som verkligen är tungt. Jag har i alla fall bestämt mig för att aldrig slita ensam mera som jag tidigare alltid gjort. För vem tackar mig för att jag sliter sönder mina leder och rygg totalt ? Inte någon alls ! Nope, hädanefter kommer jag att vänta på hjälp istället för att slita på egen hand, och antagligen kommer det att fällas en och annat kommentar men det struntar jag totalt i. Jag tänker INTE skada mig helt i onödan !


Carpe Diem

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards