Corinas Blogg

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Corina - 25 maj 2010 08:11

Uppe med tuppen för att hinna allt jag borde innan jag ska iväg till jobbet.


Blev sent för Alma igår. Kom isäng halv tio och det är på tok för sent för en nioåring en vardag anser jag. Och som ett brev på posten när hon sovit för lite så blödde hon näsblod på morgonen. Funderar på att bojkotta fotbollsmatcher på vardagkvällar, speciellt bortamatcherna då det blir så vansinnigt sent. Under sommaren spelar det mindre roll då dom är lediga. Kanske borde ledningen tänka till lite i alla fall ? Eller har dom inga egna barn som ska orka upp tidigt på morgonen tro ?

Nåja hon kom sig upp i alla fall, fikade på morgonen och klädde sig. Och så gick dom för att passa skolbilen. Fem minuter senare kommer hon rusande tillbaka. Jag ska ha litet fika och kikare med mig idag !!! Du milde tid, det hade jag missat totalt vilket i och för sig kanske inte är så konstigt heller med tanke på gårdagen.......I panik breda smörgås och blanda juice blir det. Och på samma gång hålla koll så inte skolbilen hinner försvinna också. Och var är kikaren ? Hittade den i alla fall trotts paniken :) Så nu är dottern iväg till skolan till slut.


Jobbar kväll idag, 12 - 21. Tack och lov fick jag grannarna till att hjälpa barnen ikväll så dom kommer sig isäng i tid. Och barnen är informerade också :)


Har packat lite saker till maken på sjukhuset också nu på morgonen och ska hinna dit med det innan jobbet också. Har säkert glömt något i den allmänna villervallan som råder i mitt huvud just nu. Men då får det gå i alla fall.


Tvättade två maskiner under kvällen igår så jag inte ska behöva göra det på min enda lediga dag denna vecka (torsdag). Då har jag kvartssamtal med Viktors lärare istället och möte med hembygdsföreningen på kvällen. Får se om jag skippar mötet, just nu känns det som om det vore tillräckligt med allt annat som är runt oss.....


Får se hur länge dom behåller gubben på sjukhuset. Tar en dag i taget,brukar bli bäst så i dessa lägen. Tur att barnen i alla fall klarar en massa själva numera.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards