Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Corina - 21 april 2010 13:20

Vaknade tjugo över sex, ingen annan vaken. Tur att jag vaknade då i alla fall. Annars hade det kunnat bli lite ont om tid för barnen på morgonen.

Morgonens bestyr förflöt i lugn och ro. Det är bra att komma sig upp i tid och slippa jäkta, hinna vakna innan dagen ska starta.


Onsdag skriver vi denna dag. Alma har sin dans ikväll. Jag kör henne eftersom maken har ett möte på skolan kl 19. Och vi brukar komma från dansen strax efter kl 19.


Har varit en sväng ner på jobbet idag. Kände att jag ville försäkra mig om lite saker inför starten att arbeta dagtid. Först och främst ville jag veta hur mycket jag ska arbeta. Fick som jag ville, det blir 80 % och det året ut i alla fall. Känns bra att inte tvingas upp till 100 %. Tveksam om min kropp skulle orka faktiskt.

Så in på avdelningen för att få tag på det schema jag sedan tidigare planerat och så lägga upp ett nytt schema. Så nu är det klart med schemat från den 3/5 i alla fall och jag är ledig den helgen Alma har sin dansuppvisning, hurra !

Men ett smärre problem återstår i alla fall att lösa. När jag startar att arbeta dagtid kommer maken att vara borta hela veckan och jag arbetar ti-on-to från kl 7 på morgonen. Med andra ord måste barnen kanske klara sig själva tre dagar på raken på morgonen. Men jag får väl åka hemifrån så sent som möjligt och sedan ringa hem och kolla så dom inte missar skolbilen. Borde ju fungera, Viktor är ju snart 12 och Alma har ju fyllt 9........får se till att skolväskorna är färdiga och kläderna framlagda. Frukost borde dom väl kunna fixa, hoppas jag.....vad tror ni ? Man är ju en hönsmamma så det är inte så lätt.........


Chefen frågade om jag inte kunde tänka mig att jobba natt på en avdelning.....dom har ju ett antal tjänster lediga på avdelning 1, en komplikationsavdelning. Men nix pix, det vill jag inte då resursen inte finns längre. Nu är jag färdig med nattande anser jag, får se hur länge det går vägen utan resursen. Om resursen återinsätts kan jag fundera på saken.......nu ser jag fram emot att arbeta dagtid även om det betyder mindre ledighet. Cirkeln är sluten eller hur man nu ska se på saken. Att jobba varannan helg är väl det som stör mest just nu men det får gå det också.


Ha de bäst !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards