Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Corina - 16 mars 2010 19:42

Idag har jag väl inte gjort så värst mycket här hemma. Varit mest trött faktiskt. Har ju maken som fortfarande har mycket ont i ryggen och ena benet. Han vandrar runt på nätterna här hemma. Låg uppe i gästrummet natten mot idag men jag sover illa i den sängen. Det släpade efter idag.

Först på torsdag morgon har maken fått tid hos den osteopat vi känner, så det blir två osaliga nätter till i alla fall.

Jag själv ska jobba två nätter med start imorgon kväll. Mina två sista nätter är det meningen. Sedan blir det dagtid på 80 % med varannan helg. Inget jag ser fram emot, varannan helg. Vi arbetade så hårt för att få arbeta var tredje helg när jag började arbeta för 26 år sedan. Nu går vi tillbaka till stenåldern med andra ord. Kan inte säga att jag är speciellt imponerad över detta ! Gruvar mig verkligen faktiskt, hur kroppen ska orka varannan helg med allt vad det betyder. Framförallt blir det ju fler delade turer också vilket verkligen är rena skiten att måsta arbeta. Först jobba mellan 7 - 12 och så ledig fram till kl 16 och jobba 16 - 21 på det. En skitdag då man jobbar alla tunga timmar som finns under en dag. Dom som aldrig provat dessa turer vet inte vad det innebär. Helst skulle ledningen se att vi jobbade dessa turer även på vardagarna, då skulle dom ju kunna plocka bort ännu fler av personalen.....dom är banne mig inte riktigt kloka !

Jag hoppas att det ska komma in MÅNGA klagomål från anhöriga till slut. För tydligen är det det enda som kan hjälpa oss att ha kvar en fungerande vård överhuvudtaget idag. För de som styr verkar ju inte bry sig över huvudtaget. Istället slår dom sig för brösten och hurrar över att sjukskrivningarna minskat så mycket ! Tror f** att sjukskrivningarna minskar då man snart inte får vara sjuk i detta landet. Sjukkassan jävlas ju också med liggande människor hela tiden. Trotts att man mår dåligt går man till jobbet,dels med omtanke om sina kollegor som får slita mångfaldigt om du är sjuk och dels av omtanke om de man vårdar för trotts allt måste dom ju få sin vård, den vård de betalar dyra pengar för. Man tar två alvedon och går till jobbet......för det mesta i alla fall.


Nåja, nu får jag väl ge mig. Inlägget kan bli hur långt som helst när jag väl kommer igång :) Och att läsa mina inlägg som blir milslånga är det knappast någon som ids göra. Men jag lär med all säkerhet komma åter i ämnet, jag är ju mitt i smeten om man säger så.


Nu ska jag ägna mig åt TV en stund, och kanske min stickning som nu ska bli en lång sjal är det meningen. Återstår att se om det blir det eller.......?

Kram till er alla !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards