Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Corina - 24 februari 2010 08:33

Livet kan skrämmas ordentligt vill jag lova. Man kan bli verkligen deppad för att genast kliva upp ur mörkret igen. Något sådant har vi upplevt här hemma hos oss de senaste dagarna.

Maken är ju numera ålderspensionär och detta enligt vad vi kunde se skulle minska inkomsterna med höga belopp. Vi började verkligen oroa oss över vår framtid i vårt hus. Man oroade sig över hur det skulle bli om vi skulle bli tvugna att flytta och så vidare. Jag började gruva för att måsta åter igen måsta arbeta heltid (vilket jag är tveksam till om jag skulle orka). Kort sagt så såg allt ganska svart ut måste jag säga.

Nu på morgonen tog vi nya tag och började kolla upp och gjorde upptäckten att ekonomin nog skulle bli ganska så lika i alla fall. Han förlorar kanske någon femhundring i sluändan när alla olika summor från olika håll började dyka upp på kontot. Behöver jag tala om att det var nog inte bara en sten som lättade utan ett helt lass ! Visserligen får vi nog försöka fixa och trixa lite och jag måste öka tjänstgöringen lite men inte upp till heltid i alla fall. Jag hoppas ju på att kunna jobba vidare på natten, hoppas på att cheferna ska inse att resursen verkligen behövs. Så jag håller alla tummar jag har !

Så det är med lättat hjärta jag nu tar tag i denna dagen, på nytt. Ute är det svinkallt även denna dagen. Vi vaknade till -27 grader och fruset vatten. Inte roligt men tack och lov tog det kanske en kvart att få vattnet  att fungera igen.  Jag fortsätter planeringen av vår resa upp till Sorsele och Nalovardo vecka 10, sportlovet och känner att vi faktiskt har råd med skidhyran till barnen även detta året :)

Tänk vad livet kan svänga fort ändå och tack och lov åt rätt håll denna gången ! Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig dag. Ikväll blir det att arbeta igen ! Kramis !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards