Corinas Blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Corina - 16 januari 2010 15:58

När jag nu inte har någon hund att rasta får jag rasta kameran istället. Men tiden vill inte räcka till för att ta hand om fotona med en gång. Så nu har jag i alla fall gått igenom de senaste svängarna och lagt ut i mitt ena galleri.


Här kommer bildspelet med diverse blandade bilder.

Av Corina - 14 januari 2010 15:18

Kunde inte sova riktigt idag. Vaknade redan kl 13 och det var lögn att somna om. Får se till att verkligen vila efter middagen idag så jag orkar med min andra natt.


Annars så händer det inte så mycket här hemma när jag arbetar mina nattpass. Idag har gubben städat bort julen medan jag fortfarande sov. Jag har kvar att plocka ner julgardinerna.Men dom får sitta uppe ett tag till tycker jag.


Ha en fortsatt bra dag allihopa ! 

Av Corina - 13 januari 2010 08:33

  Nope, inget nytt under solen,egentligen   .


Igår var jag på innebandyträning som slutade kl 20.00 så klockan blev kvart i nio innan vi var hemma och kunde låta barnen sova.Inget varmvatten hade vi heller eftersom vi inte eldat så sonen fick duscha nu på morgonen istället.

Ikväll är det träning också men ikväll följer jag inte med eftersom jag ska jobba natten som kommer.


Nu har värsta kylan gett med sig i alla fall. Nu på morgonen när jag steg upp hade vi 8 grader kallt enbart   .


Gårdagen gick åt till att tvätta för min del förutom att sitta på facebook och spela lite spel och prata skit   . Och denna dagen torde nog inte bli annorlunda. Funderar på att sova lite exra idag, har blivit lite dåligt med sovandet ett tag och det märker man till slut. Får se hur det blir.


Ha en fortsatt trevlig dag ! 

Av Corina - 11 januari 2010 13:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Corina - 6 januari 2010 20:02

Vintern slog till ordenligt med både snö och kyla. Men egentligen klagar jag inte alls. Jag vill ha vinter   . Det är klart att det blir inga långpromenader när det är över - 20 grader ute. Men en liten kortis går ju alltid bra. Sixtens besök ute är korta och går fort. Övrig tid letar han sig ett varmt ställe att sova på, oftast nära något element   .


Annars har jag sorterat bland mina smycken idag också och sanerat bort sånt som är mindre lyckat. Pärlorna kan ju användas till snyggare saker. Sedan har jag suttit och kikat på nytt i smyckestillverkningsvärlden på nätet. Alltid intressant även om jag inte ska beställa, det gjorde jag ju härom dagen   .

God middag blev det också som makens vuxna dotter fixade. Så härligt att slippa fixa maten själv. Och oftast smakar ju det andra lagar betydligt bättre dessutom   .


Det stora ämnet idag verkar vara vargjakten. Och vad ska man tycka egentligen ? När man kan fylla tilldelningen så fort verkar det ju som om det är ganska stor stam i landet, eller ? Och visst vill jag ha varg i vildmarken, men jag menar då ute i vildmarken och inte bland bebyggelsen. Vargen ska ju vara ett mycket skyggt djur men när den dyker upp allt oftare runt människor och bebyggelse anser jag att något är fel. Då beter sig vargen inte skyggt, eller ? Nåja, den där biten sköter andra om antar jag vad jag än anser om det hela   .

Nu ska det kopplas av resten av kvällen, tror jag. Men först ska man väl övertyga barnen om att det är dags att lägga sig. Det kan ta sin lilla tid   .


Ha nu en skön kväll alla mina vänner där ute i vårt infrusna land. Kram till er alla   .

Av Corina - 5 januari 2010 16:16

Bredbandet har legat nere ett bra tag under dagen. Det slutade fungera just som jag skulle fixa med min hemsida. Men nu är det fixat i alla fall. Har donat med sidorna med smycken. Tagit bort och lagt till bland annat. Har inte hunnit med detta under jul och nyår och har under den tiden sålt bort en hel del av det som fanns på hemsidan. Nu är det uppdaterat och aktuellt igen.

Har även hunnit göra lite beställningar på nytt material också. Änglarna har det varit strykande åtgång på   . Är så himla roligt när någon vill köpa och gillar det man gör. Kan ju köpa materialet i Umeå numera också och det förenklar ju en hel del. Men jag beställer i alla fall det mesta via nätet, praktiskt och bekvämt på alla sätt.

Annars så är det full fart här hemma. Huset fullt med ungar har det varit hela dagen och är det fortfarande. Dom har suttit vid köksbordet och byggt med lego större delen av dagen.

Ute har det varit -20 grader hela dagen så utevistelser har varit sparsamma måste jag säga. Jag var ut på en kort tur bara.

Nu är det snart middag. Maken fixar den idag och då blir det ugnspannkaka med korv i. Brukar smaka mumma   .

Nu får ni ha en underbar kväll allihopa. Skickar lite värmande kramar såhär i vinterkylan !

Av Corina - 1 januari 2010 09:33

God Morgon och Gott Nytt År på er alla !


Här blev firandet verkligen stillsamt. Jag och maken satt och mumsade på ost och kex medan vi lyssnade på Jan Malmsjö. Till detta drack vi en kopp te   . Vinet drack vi till middagen (älgfile,potatisgratäng och kantarellsås).

Barnen orkade inte stanna uppe som dom hade tänkt utan knoppade långt innan tolvslaget.


De flesta av våra grannar var borta denna kvällen så det var stillsamt även ute vid tolvslaget. De som var hemma skickade sparsamt med fyrverkerier vilket jag uppskattar som gammal hundägare.


Ute fortsätter snön att falla hos oss. Minus 9 grader cirka och blåser lite som vanligt. Det är nackdelen med att bo vid sjön   . Men vackert är det i alla fall. Men mina vackra vinterkort över sjön får ni vänta på så länge det snöar   .


Så nu har vi ett helt nytt år att göra något vettigt av. Vi får se vad det blir. Jag börjar med att blogga så får vi väl invänta fortsättningen.


Snöiga kramar till er alla från lilla jag   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards