Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Besök på bloggen

Av Corina - 17 december 2009 08:18

Hej på er !

Japp, har helt enkelt drabbats av bloggtorka.Och istället för att svammla runt struntar jag i det hela istället   . Fast riktigt hela sanningen är det inte.Har haft en massa annat att göra också som gjort att jag struntat i bloggen. Kan ju vara ganska bra att skippa några dagar emellanåt också   .


Sicken tur att man inte bor i Södertälje (tror jag det var)......där får man passa sig om man kör fast bilen i snön. Där får man parkeringsböter när man fastnar med bilen när det är snöoväder   .


Och vad har jag pysslat med de senaste dagarna ? Jo, förberedelser inför julen, diverse besök på skolan, träningar, stadsbesök för inköp av diverse klappar. Besök hos valpar, vilket var synnerligen trevligt   .


Idag står tvätt på agendan. Viktigt eftersom jag ska arbeta helgen.Och då blir det ingen tvätt. Och tvättkorgen formligen svämmar över efter ett par dagar utan att jag tvättat. Borde besöka skolan idag också eftersom dom serverar julbord idag till en billig penning men känner att min tid inte riktigt räcker till. Kanske blir det maken som får bege sig dit ensam, vi får se hur det blir.


Bokslutet med Wanilla är nu klart. Har fått pengarna från Folksam så nu ser vi framåt istället mot en annan valp. Hoppas vår väntan inte ska behöva bli allt för lång. Besökte uppfödaren igår och jisses så underbara valparna är nu som dom har. Leveransklara snart så dom åker under nästa vecka de allra flesta. Och så har dom en tik som ska valpa vilken dag som helst. Och en tik som ska paras. Dom hämtade hem en hanhund för parningen igår från Vindeln. Så det rör på sig även hos dom   .

Nu ska jag sluta svammla och besöka tvättstugan en stund. På återseende !

 
 
lillis

lillis

17 december 2009 12:20

Så skönt att du kunnat gjort bokslut.Hoppas att ni snart får en liten valp och gosa med.
Önskar dig en bra torsdag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

17 december 2009 13:08

Ha en skön helg även på jobbet!
Stor kram

http://bettan.lojdstrom.se

 
margit

margit

17 december 2009 16:58

Hej Corina! Tänk vad man tittar på "sina bloggväner" och kollar oftast dagligen..men dessa veckor före jul har vi ju alla mycket att göra hemma med alla julförberedelser..och det mesta ansvarte ligger ju på oss kvinnor...och så jobbar vi ju också...Har nu min 3e natt och jobbar nästa vecka må o tisdagnätter..
Det var trevligt att läsa din blogg idag..och se hur du har det...vi "följer varandra vi bloggare.."..
Kramen!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

17 december 2009 17:34

Klart att LIVET måste går före bloggandet! Så skönt att du fått göra bokslut för Wanilla och kan se fram mot en ny liten valp. Blir det till våren kanske?

Ha det så gott!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Astrid

Astrid

17 december 2009 19:14

Ja fy så mycket du har att stå i . Med barn då brukar man ha häcken full plus tvättkorgen
Hos mig så stod det en doft av klor från handdukarna jämt båda simtränade
Jo när det gäller korv så var det inget som min mamma gjorde
Det är maken som är halvpensionär nu och tycker det är kul , då blir också jag lurad
Förut köpte nog jag det mesta

http://www.astridla.com

 
Marianne

Marianne

18 december 2009 23:02

Du är inte ensam om att ha dåligt med tid för bloggen. Skönt att allt är klart med Wanilla nu, då kan ni börja planera för en ny valp. Mysigt med valpgos. Jag själv kan knappt slita mig från våra små ullsuddar nu och de tar ner eller mindre upp all min tid.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards