Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Det tunga beslutet

Av Corina - 30 oktober 2009 15:57

    


Jag fattade det tunga beslutet idag på förmiddagen. Ikväll får Wanilla göra vandringen över Regnbågsbron. Det svider och det har varit en lång dag att genomlida. Känns så fruktansvärt alltihopa och man undrar om man kunnat agera annorlunda.

Men inget har ju fungerat och det är minst lika tungt att se henne lida. Så klockan 18.00 ikväll gör vi denna tunga resa ner till vetrinären en sista gång med våran prinsessa. Hon fick inte ens bli fyra år gammal.

 
 
Iskra

Iskra

30 oktober 2009 16:24

Jag lider med Er och tänker på Er.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

30 oktober 2009 16:56

Ja, det är ett tungt beslut att låta sin älskade fyrbenta vän lämna denna världen och vandra över Regnbågsbron.
Men som jag ser det, så är det en kärlekshandling så ett djur slipper lida mer och alltför mycket.
Jag var med om detta med min kisse för några år sedan.
Och jag kan tänka mig det känns ännu sorgligare eftersom Wanilla är fortfarande så ung...inte ens fyra år gammal.
Tänker på er ikväll på er tunga resa ner till veterinären.
Så underbara foton av den fina vovven Wanilla.
Varma Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

30 oktober 2009 19:22

Här sitter jag på Gotland och tårarna rinner, trots att jag ju inte ens har sett Wanilla, men jag vet vad ni går igenom.

Men ni har provat allt och när det inte går längre är det inte rätt att låta henne lida längre.

Många varma kramar och tankar går till er ikväll!
Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
lillis

lillis

30 oktober 2009 19:27

Vilket tungt beslut ni fått tagit jag är så ledsen för eran skull.Manhar ju fått följa Wanilla ganska länge så här sitter jag och tårarna rinner
Tänker på dig och din familj
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

helen

30 oktober 2009 19:43

Jag tycker verkligen synd om dig och din familj. Vilket beslut att behöva ta. Men nu har Wanilla det inte längre ont och besvärligt. kramar och tankar till er.

 
Ruth

Ruth

30 oktober 2009 19:49

Tårarna rinner för att inte Wanilla blev frisk. Erat beslut är rätt, inte skall hon lida när inga medeciner hjälper. Tror som dig att det var cancer. Hon har det bra nu, men era kroppar verker av saknad och smärta. Tungt och tomt blir det en lång tid framöver. Tror hon kärleksfullt tackar er för erat beslut i dag. Ni har gjort vad ni har kunnat, mera kan man inte göra.
Tröstekramar !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

31 oktober 2009 04:20

Jag beklagar verkligen sorgen och beundrar ditt beslut av omtänksamhet om Wanilla. Du har gjort det du kunnat göra så släpp tankarna på om du kunde gjort något mer och tänk på att nu behöver Wanilla inte lida mer. Det var fint gjort av dig! Kram!

http://bettan.lojdstrom.se

 
Cina

Cina

31 oktober 2009 14:02

Ojojoj vilket tråkigt slut för Wanilla och er.
Usch nu gråter man.
Jag som har följt henne så långe känner oxå ett tomrum.
Men det kanske var det rätta beslutet för er nu när ingen medicin hjälpte.

Tänker på dig och din familj!!!

Superkram!!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

31 oktober 2009 14:39

Jag känner verkligen med er nu. Och jag förstår mer än väl att ert beslut var både tungt och svårt att ta. Wanilla har ro nu och ni har gjort allt som går att göra för sin hund. Jag lämnar massor av tröstekramar till er.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Tina och  Tea

Tina och Tea

31 oktober 2009 21:23

Så sorgligt att söta Wanilla fick sluta sina dagar i förtid. Men du har absolut tagit rätt beslut att låta henne slippa mer lidande, hon har vandrat vidare och känner inte längre smärta. Som hundägare är detta ett jobbigt beslut men man får hela tiden se till hundens bästa vilket du gjorde i detta fallet. Sorgen och saknaden kommer att finnas kvar men som talesättet säger: " Sörg inte min död, var glad för att jag levat!"
Känner så med er i er sorg och saknad !

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
Sten-Olov

Sten-Olov

2 november 2009 03:23

KRAMAR

http://www.fleischmannmuseum.se

 
Astrid

Astrid

8 november 2009 16:11

Jag måste sluta och titta här för jag bara gråter,varför måste det sluta så här

http://www.astridla.com

 
Ingen bild

Emma

16 november 2009 12:55

Sitter med här med tårar som rinner ner för mina kinder... Tänker på er. Kramar.

 
kurrelina

kurrelina

2 december 2009 10:41

TÅRAR, TÅRAR, TÅRAR.....oh så tragiskt. Men det viktigaste är att Wanilla inte lider.
Massor med varma kramar

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards