Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Uppdatering 2 Wanilla - tisdag

Av Corina - 20 oktober 2009 17:57

Vi fick hem Wanilla i alla fall. Man kunde inte se några tumörer på rtg vilket var en god nyhet. Men vad som felas henne vet man inte . Alla hennes värden är totalt urusla, hb,njurvärden osv. Nu har hon i alla fall fått medicin : Vetrimoxin (antibiotika) och Predisolon (Kortison). Så har hon fått extra vätska också och ska ha mera extra vätska under huden imorgon. Så kör vi på detta och får se hur det går. Vi kan bara hoppas att detta nu hjälper henne att bli frisk igen.

Eventuellt skulle det kunna vara Borelia men vi vet inte. Om hon inte piggnar till ska detta kollas också har uppfödaren lovat.

Köttkrossen fortsätter hon att äta och det är ju bra. Ska övergå till att ge henne mat tre gånger per dag eftersom maten är ny för henne så inte magen kajkar ihop också.

Kalaset kostade 1906 kronor så det var min ekonomi ! Blir en tung nästa månad för familjen. Men vi hoppas Wanilla ska bli frisk nu. Jag får väl ta på mig lite extra arbete för att få ihop lite extra nästa månad. På något sätt ska det väl lösa sig......

 
 
Marianne

Marianne

20 oktober 2009 20:41

Jag hoppas att Wanilla snabbt ska krya på sig och att hon inte har något allvarligt fel.
Veterinärvård är på tok för dyr. Det finns inte fog för de höga kostnaderna. Men så länge våra försäkringsbolag inte protesterar så kan vi djurägare inte göra något åt det.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
ailas

ailas

20 oktober 2009 21:28

Jag hoppas verkligen att kuren hjälper nu. Allra mest för att vufsen ska bli frisk, men även för att ni ska slippa lägga ut mer slantar... Det är tokdyrt att anlita veterinär. Gynnar verkligen inte djuren, eftersom många helt enkelt inte har råd att anlita veterinär och många djur får lida på grund av det...

http://ailas.svenskablogg.se

 
Tina och  Tea

Tina och Tea

20 oktober 2009 21:39

Tack för titten i min blogg...jo, det var länge sen det hände något där. Ibland är man bara inte sugen...
Så tråkigt att läsa att Wanilla blivit sjuk, kan bara hoppas att det värsta är över...de är ju så älskade, våra stora lunsar ! Man får verkligen ont i hjärteroten av oro när något är fel med dem !
Japp, kan bara hålla med om kritiken ang. bilden, men är man en glad amatör med en medioker kamera så blir det därefter :D !
Sen har jag nog inte ett sånt intresse för fotografering som du har, beundrar verkligen dina fina bilder !

http://www.bernertea.webs.com

 
Ingrid

Ingrid

20 oktober 2009 21:52

Du fick hem din Wanilla i alla fall, det var väl skönt. Hoppas att de kommer på vad det är för något. Borrelia låter väl inte helt otroligt.
Tänk så dyrt det är så fort man behöver gå till vet. Täcker inte försäkringarna såna här undersökningar? Man har väl självrisk, men ändå, nästan 2000:-.
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

20 oktober 2009 22:24

Jag håller nu tummar och tår att det går vägen för tösen.
Tröstekram till er alla och en nospuss till Wanilla.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 oktober 2009 06:39

Så tråkigt med Wanilla,hoppas att kuren hjälper så att hon blir piggare
Tänker på er
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

21 oktober 2009 07:24

Stackars Wanilla - håller tummarna att hon kryar på sig snart!

Kram

http://teamlucas.blogg.se

 
Cina

Cina

21 oktober 2009 08:23

Usch så tråkigt med Wanilla hoppas verkligen att hon piggar på sig nu efter denna kur med medicin!
Håller tummar o tår!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards