Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Corina - 13 september 2009 06:51

Jag sov till halv sju, det var inte illa. Då ville Wanilla verkligen ut med en gång. Morgonbestyren gick snabbt så det blev en kort sväng. Nu har jag fått kaffe också och inte ett ljud uppifrån barnen än heller.

Idag är det skördemarknad det handlar om för hela slanten. Helst ska jag vara där kl 10.30 för att ställa upp borden. Får se om jag hinner tills dess.


På skördemarknaden får jag träffa min ena faster och hennes dotter min kusin. Dom är en av utställarna, visserligen inte grönsaker och sånt utan hantverk. Vävda saker,luffarslöjd,tenntrådsbroderier och lite sniderier brukar dom ha.Dom är duktiga handverkare båda två, har alltid varit det.


Som ni ser har jag bytt layout också. Tyckte jag hade kört med mitt svarta och lila ganska länge. Så hade jag det ju på förra bloggen redan. Mitt psp fungerar ju hyfsat nu så jag testade lite olika under gårdagskvällen. Fastnade för det blåa med hästen. Rätt nöjd blev jag faktiskt i alla fall för nu. Man vet aldrig när jag kan känna för att byta nästa gång :) Är ju inget stort arbete då man kan göra allt själv.


Maken är i skogen. Dom fällde en älg under gårdagen så lottlösa blev dom i alla fall inte.


Så beställde jag änglaörhängen i lavendelblått igår också. Johanna Hallin gör underbara smycken på http://item.blogg.se/

Någon bloggare har tidigare haft henne med i sin blogg varför jag hittade hennes sida och föll för hennes smycken.Till slut blev det ett par örhängen.Blev så glad när jag hittade just örhängena med änglar. Har haft ett par liknande men vid något tillfälle tappade jag ett. Har verkligen sökt för att hitta ett par ersättare. Men till slut så Glad.

Jag kanske kan göra själv så småningom med lite träning. Har varit in på Panduro och kikat på diverse material. Får se om jag beställer i framtiden och provar göra örhängen också.

Kom på att jag måste skaffa nya vinterskor, stön Rynkar på näsan. Gruvar mig alltid inför skoinköp för egen del.Brukar bli dyrt då mina fötter inte godtar vad som helst. Har varit och kollat på Jobi och dom har en modell som jag gillar men helst skulle jag vilja prova också. Lite modigt att bara beställa då skorna kostar runt 800 kr.Å andra sidan har jag handlat av Jobi under många år,både arbetsskor och andra skor och alltid kunnat ha skorna.Jag får fundera vidare på detta för visst vore det ju ganska skönt att slippa springa ut och in i en massa affärer i onödan.Sånt avskyr jag verkligen.


Nä nu måste muggen fyllas på. Önskar er en härlig söndag. Kramis !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards