Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Corina - 11 september 2009 14:05

Fredag och morgon för min del Skrattande. Vaknade 13.20 av ett "pang" och "hallå" Flört.Att dottern var hemma var helt klart. Det där med att stänga dörren på normalt vis existerar inte. Nåja, dags att stiga upp i alla fall eftersom jag ska vända tillbaka för att vara normal under helgen.

Maken har varit och besiktat hans bröders bilsläp nu på eftermiddagen. Inget bra resultat, inga bromsar Förvånad. Men det är ju inte vårt problem, nu får mina svågrar renovera bromsarna innan ombesiktningen. Just nu bökar maken i källaren för att sätta upp mera hyllor där. Vi tog ju bort oljetanken förra året för att få mera plats där ner för hyllor.Nu tyckte han det var dags att börja med den sysslan.

Hjälper sonen med att sälja jultidningar även detta år. Och några på jobbet har beställt i alla fall. Har lämnat katalogen på en annan avdelning så jag får se på måndag om någon fler beställer. Ju fler desto bättre är det ju Skrattande.

Har fått mig kaffe nu och börjar känna mig hyfsat pigg efter det hastiga uppvaknandet. Maken har planerat middagen vilket i och för sig känns bra även om menyn inte tillhör mina favoriter, fiskpinnar Skäms. Dock gillar ju barnen detta i alla fall. Är bara bra om jag inte gillar maten, då äter jag mindre Tyst.

Resten av dagen kommer inte att inrymma något speciellt för min del, man är trotts allt rätt seg efter två arbetsnätter. Och ikväll kommer makens vuxna dotter och hennes dotter hit. Det ska jagas älg imorgon och jag ska ansvara för barnen, som vanligt Cool.

Nu önskar jag er en fortsatt bra dag, kramis !

Av Corina - 11 september 2009 00:37

Andra natten.


Första ringningen kom redan 21.05 Läggning aktuell på en avdelning. Andra ringningen kom just vid den aktuella läggningen, bajs att torka på en annan avdelning. Efter blöjbytet fortsatte jag runt en vända på alla avdelningar.Torkade en pinkpöl på en avdelning. De sista låg kl 22 på den avdelning där jag mest tillbringar mina nätter.

Sitter för närvarande på en annan avdelning än vanligt. Övervakar damen som krampade förra natten. Inga kramper ännu så länge. Damen sover lugnt och inget rossel hörs heller.

Torkat Bajs ytterligare en gång strax efter 23. Inget att orda om trotts att damen i fråga protesterar ganska ljudligt. Man borde använda hördelskydd faktiskt, ringer i öronen en god stund efter det blöjbytet.

Nope, dags för en kopp kaffe och lite TV. Ska försöka kika in här igen under natten.

Klockan är 05.45 och det har varit lugna gatan.Tröttheten gör sig påmind ordentligt ! Kl 02 gick jag den vanliga rundan på alla avdelningar. Pratade bort dryga timmen i alla fall. Det är inte klokt vad lugnt det varit denna natt. Men det är väl bara att njuta medan man kan för nästa natt kan det vara full rulle istället Glad.

Nix, dags för en kopp kaffe innan ögonen faller ihop.Två timmar kvar, sedan kan man se fram emot ledig helg i alla fall.

Hoppas ni alla sovit bra denna natt. När ni vaknar och måste upp är det min tur att sova.....och det ser jag fram emot Flört. Kramis !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards