Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Corina - 16 januari 2009 08:43

Som vanligt räcker tiden och orken inte till allt. Igår kväll blev det en god bok i soffhörnet för min del tills det var dags att försöka sova lite.


Nu är mamma hemma i sin lägenhet igen och jag hoppas natten fungerat som den ska för henne. Vill inte ringa för tidigt och höra, allt tar ju tid för henne.Att komma igång på morgonen tar nästan hela förmiddagen i anspråk. Jag diskade undan en massa igår innan jag lämnade henne. Maken bar in ved för ett bra tag till henne (hon har kamin i lägenheten). Jag bäddade nytt i sängen och tog med mig hennes tvätt hem till mig. Tvättade den under kvällen igår och den är torr och vikt idag :) Planerar att åka till henne på tisdag nästa vecka.


Tittade mig i spegeln.....skulle behöva färga håret...och en klippning skulle inte skada. Men det får vänta ett tag. Färgningen må så vara, den kan maken fixa men klippningen. Mamma orkar inte just nu och till frissan har jag inte råd att gå i dagsläget. Så jag får härda ut ett tag till....det fixar sig så småningom.Kanske spara ut till lite längre hår ett tag....funderar :)


Blir två tuffa månader för vår del rent ekonomiskt.Extra utgifter iform av tandläkare, dotterns dans och en dator som ska betalas ut (har haft lånedator via jobbet).Det dras i två omgångar nu, januari och februari. Men utan dator klarar jag mig ju inte heller :)  Datorn är ju mitt andninghål emellanåt liksom min kamera.Och man kan ju inte hoppas på något gigantiskt arv heller :) Nä det lär nog lösa sig som vanligt.Man kan ju konsten att leva billigt sedan länge *ler* Men det känns bra att klaga lite emellanåt *skratt*


Jobbar idag och resten av helgen också. Ska väl gå bra skulle jag tro bara kylan ger med sig. Idag var det minus 23 grader ute när jag steg upp.Inget läge för lngpromenad med kamera för min del ! Men kylan skulle ju släppa taget under helgen.Får se om dom har rätt .


Önskar er alla en härlig helg i alla fall. Kram till er alla ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards