Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2008

Av Corina - 4 december 2008 15:35

Idag struntar jag i det mesta här hemma :) Enbart ledig dag med andra ord. Wanillas uppfödare ar tagit ett härligt familjefoto som jag bara måste visa er alla. Ha det gott nu rsten av dagen för nu fortsätter jag att vara ledig inför en arbetshelg igen ! 

Av Corina - 3 december 2008 09:59

Just så, inget speciellt alls just nu. Ska till jobbet,börjar kl 12 och slutar kl 21 idag. Så här hemma blir det stiltje denna dag.

Har trotts allt varit en kortis med kameran men har inte hunnit kika på korten.Får bli en annan dag....kanske imorgon då jag är ledig igen.


Har fått beställning på att göra julkort i psp från en nätvän....ska försöka få till det också under morgondagen hade jag tänkt mig. Börjar ju bli dags för julkorten nu.Hoppas bara att inspirationen nu inte försvinner, som de stora konstnärerna brukar uttrycka det :)


Önskar er alla en fortsatt bra dag !

Av Corina - 2 december 2008 19:09

Lugnare med arbete idag, bara lite dammtorkning på sonens rum och renbäddning av vår dubbelsäng. Hann ut en stund med kameran idag.

http://corinasgalleri.corina.se/#38
Av Corina - 1 december 2008 13:00

för att behålla lederna friska, tror någon på det ? Jag har i alla fall köpt kapslar med ingefära som ska vara bra för lederna. Får väl se om det fungerar......måste prova i alla fall då jag börjat stelna till allt mer i diverse leder.Men billigt är det inte med naturmedel.Å andra sidan inte dyrt heller,en förbrukning för 6 månade kostar 459 kr. Och fungerar det torde det väl vara bättre än samma dos av alvedon per dag (2 tabl till natten). Jag vill tro det i alla fall. Effekten ska enligt upplysningen märkas efter två veckors användning, så jag startar idag då, den 1 december 2008. Ska försöka komma ihåg att upplysa er om ev resultat. Ni får påminna mig om jag glömmer :)


För övrigt så är jag ledig fån jobbet idag och imorgon. Idag snurrar tvättmaskinen och jag har sanerat mitt hem efter helgen.Syns att jag jobbat kan jag ju lugnt säga :) Har bytt gardiner i köket idag så nu är det julfint där jag brukar byta gardiner till jul (köket och vardagsrummet). Dammat och torkat golven också (puh !) Fast det lär nog hinnas med en städomgång till innan julen är här i alla fall :)

På jobbet har det varit en bra helg.Visst är det slitigt men lägger man upp arbetet på rätt sätt flyter det hur bra som helst. Men nog är man aningen mör när man har jobbat helgen :)

När jag kom hem igår kväll var min bror hos oss. Trevligt att träffa honom om än endast någon timme :) Idag flyger han hem igen till Göteborg (Bollebygd). Nu lär det väl dröja ett tag innan vi träffas igen antar jag. Är inte så ofta jag har råd att åka ner till Göteborg. Får se hur det blir i sommar då han fyller 40 år.


Nu får ni ha en fortsatt bra dag ! Maken har kört igång den dvd-film....ska kanske ta en kopp kaffe och göra honom sällskap efter förmiddagens slit.

Kram på er !    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards