Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Blåsdag

Av Corina - 24 november 2008 08:41

Här blåser det å det gruvligaste ! Måste vara slut på luft någon annan stans så mycket luft som vi har just nu :) Har blåst hela natten.....har vaknat gång på gång av blåsten under natten.Men det ska visst lugna ner sig under dagen. Än inga strömavbrott i alla fall.Och alla träd på gården står kvar (de vi sparat i alla fall).

Börjar jobba kl 16 idag.Så just nu har jag börjat tvätta igen efter helgen.Blir en del under helgen när alla är lediga.Barnen är bra på att smutsa ner sig :) Men även vi vuxna byter ganska ofta kläder....jag är hopplös :)

Så hoppas jag hinna lite i psp under dagen också.Får se hur det blir med den saken.


Barnen är iväg till skolan i alla fall.Packade med dom extra kläder idag att ha under om dom ska vara ute.Blåsten brukar ju kyla ganska ordentligt.Alma tog med sig sina större täckbyxor också för att rymma fleeskläderna inuti.


I eftermiddag ska maken träffa Viktors lärarinna.Kvartssamtal med andra ord.Sedan ska sonen på innebandyträning till Vindeln ikväll.Hoppas blåsten stillnat lite innan dess.


Nu får ni ha en fortsatt bra dag,har lite att stå i nu innan jobbet kallar :)

 
 
Cina

Cina

24 november 2008 09:16

Det blåser som tusan här oxå idag.
Du får köra försiktigt idag när du skall till jobbet!
Ha en fin em/kväll på arbetet!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

24 november 2008 12:43

Här i stan blåser det som sjutton.
Ta det lugnt när du åker till arbetet
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

24 november 2008 12:47

Det har blåst här i södra sthlm oxå. Alldeles vitt är det ute.. Kör försiktigt ikväll!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

24 november 2008 15:58

Här har det också blåst, speciellt på natten.
Och har hört att stormen ställt till med en hel del problem på flera ställen.
Skönt att ni inte fick några strömavbrott och hoppas ni slipper det
Önskar dig en bra fortsatt dag och på jobbet.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

24 november 2008 22:30

Inget kommer lagomt utan överdrivet när det gäller vädret. Snö är det fattigt med här på västkusten, medan andra har snökaos, det kan väl sprida ut sig så det blir lagomt för alla. väntar fortfarande på ett rejält snöväder (utan blåst.)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 november 2008 00:30

Lite blåsigt, men inga hårda vindar. Ett par korn snö och ett par minus.
Elavbrott är något som vi också får dras med i stort sett var gång det blåser upp eller kommer lite snö. Dåligt av elbolagen att i våra tider inte kunna leverera det vi betalar för. Elbolagen är nog den ende som lagligt kan ta betalt för en vara de inte levererar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards