Corinas Blogg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Corina - 22 oktober 2008 13:25

Idag är jag verkligen trött.Men vila? Nä det går inte.

Idag har jag varit ner till stan.Maken på Waranprov,dottern till tandläkaren och jag till mamma med lite mera mysbetonade kläder.

Mamma har nu börjat behandlas för sina infektioner men än är det lite tidigt att avgör om de ha effekt.Men hon är vid gott mod och inte alls lika dålig som förra gången.


Man undrar ju varför människor inte respekterar diverse önskemål.Mamma har förklarat för sina vänner och sina grannar att dom inte får besöka henne när dom är förkylda eftersom det kan betyda katastrof för mammas del.De allra flesta respekterar det naturligtvis ! Men då är det hennes närmsta granne som inte respekterar mammas krav utan springer hos henne i tid och otid tillsammans med sina snuviga ungar. Man undrar ju om vissa har frigolit innanför pannbenet (förlåt) !

Dom är kanske inte dumma men nog verkar dom ha lite otur när dom tänker ändå.......:)

Själv skulle jag inte tänka tanken att besöka henne när jag är förkyld.....har ju på nära håll sett verkan av detta.Kostade ju nästan mamma livet i våras! Hon fick ju ligga drygt fyra månader på sjukhuset innan hon fick komma hem och det vill jag helst slippa igen !

Nu ska i alla fall mamma vaccineras innan hon får åka hem igen,både mot influensan och mot lunginflammation.Vaccinationer som hon såklart tar regelbundet även när hon är hemma.

Det mest trista var ju att mamma skulle resa utomlands i nästa vecka.Det kan hon ju inte nu utan får avboka den efterlängtade resan till Grekland....på grund av en person med frigolit i skallen :(


Ha en fortsatt härlig dag.....tror jag ska luta ner mig i soffan en stund och blunda ! Kram på er ! 

Av Corina - 21 oktober 2008 20:58

Skulle ha jobbat kvällen men det bidde inget av det.Fick åka upp och hämta mamma och köra henne in till sjukhuset akut istället.Där fick jag sitta hela dagen, kom hem igen efter tre i eftermiddag och då var jag inte alls i form för ett arbete.

Mamma har infektion igen plus UVI.Ligger på lungvårdsavdelning för sedvanlig behandlig.Dock inte lika dålig som förra svängen som blev fyra månader på sjukhuset. 

Hade tänkt mig en lugnt hemmakväll istället efter denna långa dag med mamma på sjukhuset.Hade glömt bort att det var föräldramöte och förra var min man på så nu när jag var hemma var det altså min tur.Så efter middagen var det bara att görasig iordning för kvällspasset:) Fick åka med grannen så jag slapp i alla fall köra själv.

Imorgon har jag en ledig dag på schemat,då ska dottern till tandäkaren och maken ska lämna Waranprov och jag måste ner till mamma med lite ledigare kläder för sjukhusvistelsen som förhoppningsvis inte blir så långvarig denna gång.Så var det med den lediga dagen....tur att jag tvättade igår kväll :)


Så var min dag denna dag.Nu ska jag ha mig en kopp te och en stund framför tv:n.Orkar inte skutta runt hos er alla ikväll,hoppa det inte gör något ? Ha en fortsatt härlig kväll och kram till er alla ! 

Av Corina - 20 oktober 2008 20:06

Har jobbat idag.Ute är det ett ruggväder med regn och blåst just nu.På morgonen fick jag skrapa bilrutor och det var aningen halt på vägarna ( har vinterdäck på bilen)

Ikväll har jag tvättat medan övriga familjen varit på innebandyträning.Sonen tränar två kvällar i veckan uppe i Vindeln.


Har fått en del halloweengåvor så ikväll beslöt jag mig för att göra en själv också.Sätter in den här i bloggen......de som inte fått den via mail får plocka med sig den antingen härifrån eller från min hemsida !


Kram till er alla ! 

Av Corina - 19 oktober 2008 09:39

Det har mest blivit fotografier på slutet:) Men nu har jag petat ihop två andra bilder med psp....

Av Corina - 19 oktober 2008 08:30

Så var det söndag igen då.Morgonturen med Wanilla är avklarad.Inga foton blev det denna morgon.Får se vad det blir under dagen.


Idag kommer min mamma hit en stund mitt på dagen.Jag ska klippa henne och vi får se om hon orkar klippa mig.Alma ska på kalas till en klasskamrat och Viktor ska väl ta det lugnt idag skulle jag tro. Maken är ute och jagar även denna dag.Blir nog halvdag som vanligt såhär i slutet på hösten.


Igår hade jag planer på att skriva lite "seriöst" om en artikel i vår dagstidning.Men av det blev inget så jag väljer att strunta i det helt.Igår fick vi målat hallen,eller rättare sagt....halva hallen eftersom vi har tapet på den övre halvan av väggarna.Den nedre halvan har vi nu väv och målat.Allt för att det ska vara enkelt att hålla rent.Wanilla har en förmåga att ligga upp mot väggen och det är inte så lyckat när man har tapet....går inte att torka rent.


Nu ska jag göra mera kaffe och fortsätta framför datorn en stund till.Funderar lite på att ge hemsidan nytt utseende men får se vad det blir av dom planerna:)


Önskar er alla en härlig söndag ! Kram på er !     

Av Corina - 18 oktober 2008 07:55

Lördag skriver vi idag.Maken jagar. Jag ska köra Alma till dansen om lite drygt en halv timme. Sonen sover fortfarande eftersom han var på disco igår kväll,kom isäng halv elva gjorde han. Ovanligt sent för honom som normalt somnar som en stock klockan åtta på kvällen :)


Har kämpat med att fota månen men lyckas inte riktigt trotts rätta inställningar på kameran.Nu får jag vänta tills nästa fullmåne :) Skam den som ger sig heter det ju.


Portionsminskningen för Wanilla går rätt bra faktiskt.Bättre än vad jag vågat hoppas på. Matte är hårdhudad :) Och de som undrar,visst kan man öka motionen men för hennes del vet jag inte hur det skulle fungera då vi cyklar med henne dagligen och i alla fall ökar midjemåttet.Så det alternativ som återstår är att minska på fodergivorna.Så är det bara.....folk må tycka att man är elak.....men jag tror jag vet vad jag gör trotts allt :)


Återkommer senare idag hoppas jag.....har lite att avhandla i min blogg :)  

Av Corina - 16 oktober 2008 17:17

Verkar som om jag kommer hit och skriver sent på dagen numera. Har liksom inte blivit av tidigare.

Idag har jag tvättat....ganska vanligt för min del en ledig dag.Varit ute med Wanilla två ordentliga svängar också.Så har jag bakat tekakor också som sonen verkligen gillade.

Nu efter middagen har jag suttit och hjälpt barnen med deras läxor.Som vanligt blir det gjort dagen innan läxan ska lämnas in :) Men det torde väl knappast spela någon roll, läxorna blir klara i tid i alla fall.


Nu är det dags att försöka koppla av lite.Imorgon är det arbetsdag igen.En lång sådan 7-17.


Ute har det varit gråväder idag.Inte trevligt alls.Medan jag har jobbat inne har maken jobbat ute med att ta bort två gigantiska björkar på tomten.Dom skymmer och tar näringen av våra äppelträd nämligen och skymmer även köksfönstret.När dom kommer bort får vi in mera ljus i köket.


Har fått minska ner på Wanillas matportioner.Detta uppskattas inte av min lilla dam ska ni veta.Men olyckligtvis är det nödvändigt då hon börjat bli aningen för rund om magen :) Men det är inte lätt när hon tittar på en med sina bedjande ögon.....idag sa jag åt henne att det blir såhär när man är s lat som hon är :) Undrar om hon förstod *S* Matte skulle också egentligen minska ner på sina portioner också :) Så tänkte nog Wanilla, tror ni inte det ?


Ha en härlig kväll ! Kram till er alla !    

Av Corina - 15 oktober 2008 19:33

Foton från Sundsvall på Wanilla. Nog är hon väl bra fin min lilla tjej ?

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards