Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

God Morgon

Av Corina - 28 oktober 2008 06:40

Gick till sängs efter en lugn kväll vid tv:n.Fastnade på viasat crime och en deckare.Men den slutade strax före kl 22 så det blev inte så sent i alla fall.Vaknade före sex som vanligt.

Ute har det varit minusgrader inatt.Frost så det knastrar om skorna faktiskt.Känns bra att inte behöva ut på vägen tidigt idag.

Som vanligt startar jag perkulatorn det första jag gör på morgonen.Just denna morgon blev det att klä på mig efter det och gå ut med Wanilla som var nödig.Så mat till Wanilla och Sixten sedan skulle Sixten gå ut.Allt ska vara i rätt ordning :)


Pratade med mamma en extra gång igår kväll också,bara för att försäkra mig om att allt stod rätt till.Lät nöjd över att vara hemma i alla fall.Hon har ju fått medicin för sin panikångest och den verkar fungera utmärkt för hennes del.Känns bra att veta för det är jobbigt med panikångest,både för henne och för min del som ska försöka hjälpa henne dessa gånger.Via telefon är det inte så lätt ! Infektionerna har släppt greppet denna gång också med medicinens hjälp. Inhandlade tranbärsjuice till henne också för hennes numera återkommnde UVI. Det ger vi våra gamlingar på avdelningen och sedan vi började med detta har dom inte haft en enda UVI, så det verkar fungera......


Jobbar kvällen idag, 12 till 21.Wanilla får ytterligare en trist dag i bilen.Man får lite dåligt samvete faktiskt....Tur att jag har en timmes lunch,på en timme hinner man ta en ordentlig sväng i naturen i alla fall.Och när det lugnar ner sig på avdelningen efter kl 19 kan hon få komma in på avdelningen dessutom.Hon har varit med tidigare i sommar,då fick hon ligga på altanen och det fungerade hur bra som helst.Hon är ju ganska stillsam min lilla prinsessa :)


Nu återstår bara att önska er en underbar dag allihopa sm orkar läsa min blogg ! Kram på er !



 

http://corinasgalleri.corina.se/#31  
 
lillis

lillis

28 oktober 2008 08:55

Det här med tranbärsjuice fungerar på jobbet
sen dom började med det så har inte pensionärerna haft någon Uvi.Är korten från din dotters dansgrupp?
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 oktober 2008 17:53

Ohhh vilken mysig film!
Tack för att du delar med dig!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 oktober 2008 23:36

Så skönt att det går bra för din mamma och att hon mår bättre.
Och att hon fått medicin för sin panikångest som hjälper.
För panikångest är jätte-jobbigt att ha.
Önskar dig en bra dag imorgon.
Kram
Ps.en så mysig video !

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards