Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Fredag

Av Corina - 26 september 2008 09:06

Jo så var det fredag igen.Och jag jobbar även denna helg med start kl 12 denna dag.

Helgen kommer att bli aningen konstig eftersom även maken har uppdrag hela helgen.Familjen kommer att vara splittrad och jag träffar inte barnen förrän på måndag morgon igen.

Alma får vara hos mormor, Viktor är hos en kompis och Wanilla kommer grannen att ha hand om. 


Gårdagen blev en sån där dag som jag inte gjorde något vettigt alls.Maken bakade bullar han,så duktig så.Jag rensade bland mina foton på datorn.Man kan ju inte spara allt.Så endast de bästa korten sparades.Blev över 1000 bilder i alla fall plus de jag har i galleriet på nätet också:)

Jag var ute en stund med kameran och testade lite.Har inte kollat färdigt på dom korten riktigt.Så småningom kanske dessa kommer ut i etern också.


Börjar fundera på om inte min kamera skulle behöva en genomgång.Men det är så omständigt att skicka in den,man måste in med kameran till Nikon nämligen.Så det blir att packa den omsorgsfullt och posta den dit.Så får man ju vara utan kameran ett tag också,och det gruvar jag mig verkligen också över.Men som sagt,det skulle nog inte skada med en ordentlig genomgång.Har ju använt den flitigt sedan jag köpte den för ett år sedan drygt.

Så har jag börjat kika på en extern hårddisk också.Datorn börjar bli ansträngd å det gruvligaste.När jag betalat mitt senaste inköp,mobilen blir det nog en extern hårddisk som måste införskaffas innan datorn havererar ordetligt :)


Nu får ni ha det så bra.Vet inte om jag hinner in mera under helgen.Jobbar tre hela lååååånga dagar nu så vi kanske inte hörs förrän på måndag förmiddag.Kram på er alla !

 
 
Ruth

Ruth

26 september 2008 09:57

Det går i ett på dagarna. Vilket jobb att sortera och kasta bilder. Du får bränna ner alla bilder på skivor, det blir kaos med datorn för eller senare med alla dessa bilder som du kanske inte har tagit ner i storlek. Jag köpte en backup för snart ett år sedan i fall något skulle ske, skulle bli knäckt om datorn skulle haverera med allt som är på den, fy vilket inferno, burrrrr.

Tänk inte bara tanken på en extra hårdisk, gör det genast, för när det väl sker något så är det för sent.

Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

26 september 2008 14:30

Hoppas att du haft en bra helg när du arbetat
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 september 2008 21:18

Önskar dig en trevlig helg även om du skall tillbringa den mesta tiden på jobbet!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 september 2008 21:52

Vänta inte med att köpa en extern hårddisk, den är mer eller mindre ett måste. För risken är annars stor att du en dag sitter med en tom dator.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards