Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 september 2008

Av Corina - 6 september 2008 06:40

Här är man uppe före tuppen idag.Vaknade när maken skulle ge sig av ut i älgskogen denna morgon.Och har jag vaknat är det lika bra jag stiger upp.


Det första jag gjorde var att starta kaffekokaren :) Det gör jag alltid.Sedan på med kläderna.Vid ytterdörren väntade Wanilla,hon ska alltid ut ganska direkt man kommit upp.En vana som vi lärt henne naturligtvis :) Dagstidningen hade inte kommit ännu men Wanilla var rastad och kaffet klart i alla fall.Receptet på en bra start på dagen enligt min uppfattning.Så istället för tidningen plockade jag fram min andra bok om digital fotografering som jag just läser (skriven av Scott Kelby ). En superbra bok för alla som är nybörjare inom fotovärldens väggar.Prova,lovar att ni blir nöjda.Boken heter Digital Fotografering och är i två delar,kostar drygt 200 kr/st men det är väl använda pengar ! Jag har redan lärt mig massor som har gjort mina foton betydligt bättre. Jag har nu läst båda böckerna en sväng och ska nu läsa dom en vända till,man missar alltid något när man läser :) 


Idag startar Almas dans.Kl 9.30 ska vi vara nere i stora staden jag och Alma.Har extrabarn idag också.Men Viktor och Edit får stanna hemma medan jag och Alma är i stan.Det klarar dom, dom är ju 10 år båda två.


Sedan ska jag väl lista ut vad vi ska ha till middag också.Inte det lättaste men det torde väl ge sig antar jag.Och jag hoppas hinna ut en sväng med kameran i eftermiddag också.


Så får vi hoppas att dom fäller någon älg också.Återkommer med rapport om detta om det händer något.

Önskar er alla en härlig lördag.Kram på er ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards