Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Senaste nytt

Av Corina - 28 augusti 2008 17:24

Så har då gubben varit på tinget och blivit dömd för vårdslöshet i trafik....slutade med dagsböter och det beror ju på vad man har för inkomst hur stor summan blir.Besked om summan kommer så småningom.Men summan lär nog bli ganska kännbar för vår del skulle jag tro.

Jag retar mig fortfarande på rättsväsendet som klagar över att dom har för mycket att göra.Tror f** det då dom ägnar sin tid åt sånt här istället för de grövre brotten :(


Nåja det är bara att bita i det sura äpplet eller vad det nu heter....och betala.Att man sedan inte orsakat någon olycka under 35 års tid spelar ingen som helst roll tydligen och att ingen blev skadad,fanns inte ens risk för att någon annan skulle komma till skada heller.Att vi redan drabbats ekonomiskt eftersom ny bil var tvunget att införskaffas har ingen som helst betydelse heller.

Nä jag håller på att mista förtroendet för Svensk rättvisa faktiskt....någon fler kanske ?


Ok slutgnällt. Önskar er en fortsatt trevlig kväll.Nu ska det pinkas hund här:) Kramen!  

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 augusti 2008 20:23

Nämen vad trist att gubben din blev dömd.
Han hade ju inte orsakat någon skada eller risk för det.
Ja, man tycker nog att de kunde satsa mera på riktiga och grövre brott, för det behövs verkligen.
Kan tänka mig ni känner er besvikna och upprörda.
*Kram*

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

28 augusti 2008 23:00

Man slutar aldrig att förvånas, den Svenska rättvisan har jag tappat förtroendet för och det är lång tid sedan. Allt är upp och ner, dessa böter är bara till för att strö salt i såren igen, och dra upp igen alla minnen från hendelsen som blev en dyr historia för er den gången. Hoppas att böterna blir lindriga, håller tummarna.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 augusti 2008 22:28

Nääe, det var verkligen tråkigt. Ingen blev ju skadad och det var ju er egna bil som din man körde. Jag kan inte förstå varför man inte kan få sköta sig och sitt ifred.
Jag hoppas på mycket låga böter.
Lycka till
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards