Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

God Morgon

Av Corina - 28 augusti 2008 09:21

Nja jag har varit vaken länge redan så morgon har det varit länge men antagligen är inte alla lika morgontidiga som jag.

Jag har varit ute med Wanilla i regnet också,först morgonkisset och tidningshämtning.Sedan en längre sväng när barnen åkt till skolan.Höstväder är det ute med regn och lite blåst men inte kallt i alla fall.Jag trivs som fisken i vattnet.

Nu har jag torkat av lite golv också,Wanilla lämnar forfarande diverse spår efter sig.Trasan blir flitigt använd just nu fast någon grundlig städning har det inte blivit.


Läkarbesök och tandläkarbesök gick bra för maken ialla fall. Han ska få göra en lungröntgen för att riktigt säkert veta att allt är ok efter lunginflammationen han hade i Juni.I övrigt var allt bara bra.Just nu äger han att han verkligen mår bra själv också,hoppas det får fortsätta så också.


Idag är det domens dag.Maken ska in till tinget för den vägavåkning han lyckades med för...få se nu snart två år sedan.Åtalet gäller vårdslöshet i trafik.Man får inte åka av vägen och själv ta sig därifrån utan att meddela polisen tydligen.Milde tid,har inte polisen bättre för sig kan man tycka ? Undrar vad det kan bli för straff....indraget körkort kanske.Vore katastrof för vår del som verkligen behöver bilen vart vi än ska.....böter är väl också en möjlighet och med vår ekonomi är det inte bra heller.

Jag blir bara irriterad på att det läggs ned pengar på detta egentligen...det finns grövre brottslingar att sätta dit tycker jag.....

Återkommer med all säkerhet i detta ämne....


Ha en fortsatt härlig dag ! Här blir det inga nya foton idag då det regnar.Är ju rädd om kameran.Kram på er !

 
 
Ruth

Ruth

28 augusti 2008 10:32

Du är i farten tidligt du, själv så har jag inte börjat dagen med några göromål av värde. Poliser, poliser, när dom behövs så finns det inga att tillgå. Orsakade han ingen större skada och själv tog sig från platsen, så vad då ? inga personer kom till skada, ja då kan dom lägga sin energi på annat. Håller tummarna för han och er i dag !Ha en fin dag och att solen kommer fram och lyser på er.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

28 augusti 2008 11:15

Jag håller med dig om att de kan lägga ner pengar och energi på andra saker än på skötsamt folk som klarar sig själva. Hade din man ringt och bett om hjälp när han åkte av vägen, såskulle de haft betalt för hjälpen. Men ibland ska allt kosta, oavsett vem som gör jobbet.
Håller tummarna för att allt går bra i tinget idag.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 augusti 2008 14:05

Vad bra att läkar- och tandläkarbesöket gick bra för din make.Och hoppas att lungröntgen är bra också.
Men vad jobbigt att han måste till tinget för bara en vägavåkning....
Och att man inte får åka av vägen och själv ta sig därifrån utan att meddela polisen.
Konstig tycker jag.....
Skillnad om det hade varit fara för andra eller en olycka...
men som jag förstått så vad det bara han själv som råkade åka av vägen.
Det finns en del konstiga regler...
Ska bli spännande när du berättar mera om det och hur det gick.

Ha en bra fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards