Corinas Blogg

Alla inlägg under juli 2008

Av Corina - 6 juli 2008 13:27

Det kalla och blåsiga vädret fortsätter idag.På med långbyxor,långärmad tröja och jacka när man ska ut.Helst mössa också.Jag frös till och med om händerna under morgonpromenaden med Wanilla!


Barnen är hos kompisar idag.Så jag och maken har det ganska behagligt just nu:)


Har gjort en djupdykning i frysen idag.Blir nog älgkött i någon form till middag.Troligen en gryta.Så hittade jag blåbär så det blir nog kräm också:)


Suttit med mina eviga foton idag:) Lagt ut lite mera i galleriet.Så har jag dragit ut papperskopior till mitt album.Ibland vill man ju bläddra i ett vanligt album också.Blir lite trångt framför datorn när man ha gäster:)


Pratat med min mamma idag.Hon mår bara bra.Kommer till oss för att vara med barnen när vi åker ner till Västerås på begravning.Härligt att hon orkar komma till oss igen!


Imorgon kommer Wanillas tikvalp till oss.Ska bo med oss några dagar är det meningen.Ska bli så himla roligt!Ska ta en massa kort på henne....lovar ! Sedan vete katten om dom får tillbaka henne:)


Fortsätter att grunna på hur mitt Galleri ska bli bättre.Funderar vidare,kanske fler album så det blir lättare att bläddra och inte så många bilder i varje album.Man kanske ska ha albumen indelade i datum när man skapade dom ? Då ser man ju genast vilket album som är nyast och när man laddat upp nya fotografier.Tål att fundera över,allt för att underlätta för mina besökare.Ni får gärna lämna er åsikt...det är ju ni där ute som ska titta på mina bilder:)


Önskar er alla en fortsatt härlig dag!

Av Corina - 5 juli 2008 19:06

Japp,så var man då ett år äldre.Tack alla som grattat mig,ingen nämnd och ingen glömd!

Födelsedagen firades med att grilla.I mitt galleri finns bilder från grillningen att titta på.Supergod mat och dryck,jag åt verkligen och njöt av livet hela kvällen.Kvällen avslutade jag och gubben med att ta en promenad med Wanilla när barnen lagt sig att sova.Vi sov i husvagnen denna natt ska tilläggas eftersom vi inte var hemma.


Idag har jag tagit det lugnt hela dagen.Det varma sommarvädret är ett minne blott.Idag behövdes långbyxor och jacka igen trotts att solen kikade fram.


Har en massa foton som ska in på mitt galleri.Jag hoppas hinna med ikväll.Hade tagit över 600 kort när jag kom hem idag.En del har jag hinnit lägga ut men än fattas flera stycken.

I galleriet hamnar de nyaste korten sist i respektive album.Så om man vill se de senaste klickar man på tillbakapilen i galleriet.


Hoppas ni andra också haft en bra helg och att den fortsätter så också!

Av Corina - 4 juli 2008 09:53

Idag hurrar ag för mig själv som fyller år: hurra hurra hurra hurra !


Så var det klart.Ikväll blir det grillat och lite vin.

För övrigt är det fruktansvärt varmt här, sommaren har kommit ochjag söker skugga tillsammans med Wanilla.


Önskar er alla en fortsatt trevlig 4:e Juli !

Av Corina - 2 juli 2008 20:47

Så har en dag till passerat.

Jobbat mellan 7 och 12.Lagom längd på dagen.Var hemma halv ett:)


Här hemma har jag städat lite,främst i köket.Dammsugit lite,blir mera imorgon innan jag ska jobba igen.Kort arbetsdag igen,16 till 21.


Barnen tog ett kvällsdopp i poolen.19 grader i vattnet.Skulle inte alls vilja bada men barnen badar gladeligen:)Man var väl likadan själv i deras ålder antar jag.


Har fortsatt att gå igenom foton jag tagit den senaste tiden.Tar tid när det rör sig om nästan 250 foton som ska kollas:) Men det är roligt.Fick de foton jag skickat på framkallning idag.38 fina bilder som jag satt in i mitt fotoalbum.Trotts digitalt och hemsida med galleri så vill jag ha ett vanligt album med de bästa bilderna att bläddra i.


Annars så rullar livet på som det ska.Riktig sommar har vi väl inte men den kommer väl.Den 14 juli kanske....då startar min fem veckor långa semester:)


Hoppas ni andra har haft en härlig dag! 

Av Corina - 1 juli 2008 18:41

Idag har jag varit och handlat.Skåpen var verkligen tomma så det ekade.

Så har sonen fått sina nya glasögon och ett par extra ingick i samma pris.Dom paren blir klara om en vecka.


Sedan har jag jäklats med ett nytt fotoalleri på min hemsida.Höll på att ge upp men till slut löste jag problemet! Så nu har jag ett helt nytt utseende på mitt galleri......igen:) Ni är så välkomna på besök och ni får gärna lämna kritik också....både possitiv och negativ.....fast helst det första:)Har lagt en länk direkt till galleriet här på bloggen!

Har en massa nya kort också men först ska jag kolla dessa innan dom hamnar i galleriet på rätt ställe.


Datorn fortsätter att jäklas lite men den fungerar i alla fall fortfarande:)


Poolen är nu uppe och barnen har badat.Foton kommer!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards