Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Corina - 29 juli 2008 10:15

Mera moln nu och fläktar härligt ute.Visst är det varmt i solen men inte på samma tryckande sätt när det blåser.

Har varit på morgontur med Wanilla.Träffade samojedtiken Iza som vi slog följe med.En dam på 8 år så det är lugnt och fridfullt på promenaderna med henne:) Nu ligger Wanilla under sin buske efter att ha sprungit av sig,badat och ätit sin frukost.

Viktor är uppe på sitt rum.Han sov faktiskt tills klockan var över 8 nu på morgonen.Inte vanligt för den gossen inte:)

Maken är iväg på gräsklipparuppdrag idag på förmiddagen.Ska klippa hos dottern vid hennes sommarhus.Dottern bor och arbetar i Sorsele nämligen.

Själv har jag städat ytterligare ett skåp i köket.Kastat en massa som inte används längre.Oj vad gott om utrymme det blir när man rensar bort gammalt skräp.

Tvättade ju igår så det blir väl att ta reda på kläderna idag och lägga dessa i respektive garderob.

Gick tydligen bra första natten på lägret för Alma.Ingen har ringt än i alla fall.Fast nog saknar man henne alltid,framförallt morgonmyset när hon just har vaknat:) Och man saknar hennes eviga pladder.....hon är ju nästan aldrig tyst, det blir ovanligt tyst här hemma när hon är borta.


Så ska jag väl försöka njuta av den semester jag faktiskt har också.Får ju inte glömma att jag har semester:)

Hoppas ni andra också njuter trotts att det varit hemskt varmt ett tag nu för trotts allt är ju sommaren inte helt fel.....även om jag faktiskt föredrar hösten:) Kram på er alla !


Wanillas uppfödare har just nu en ny valpkull igen. Jag har inte sett den själv men det ska bli spännande att se hur den blir.Fem valpar blev det i alla fall, 2 tikar och 3 hanar. En tik ska dom ha kvar själva ur denna kull också.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards