Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Corina - 17 juni 2008 07:16

Kl 10 ska sonen vara hos optikern.Han längtar efter nya glasögon och jag förstår honom.Han har liksom vuxit ur det par han har nu.

När vi varit där ska vi upp till sjukhuset och förhoppningen är att få med oss maken hem därifrån.Längtar

Efter det blir det nog en stillsam fortsättning på dagen.Jag hoppas få en ordentlig promenad med Wanilla och kameran på eftermiddagen.

Jo visst ja,dottern har fotbollsträning ikväll också.Sista träningen för denna sommar är det visst.Dit måste jag ju också:)Lätt att glömma saker när det är mycket att hålla reda på.


Jag har sovit skapligt.Spelar ingen roll när jag lägger mig,vaknar samma tid i alla fall fast jag är ledig.Klockan kvart över fem vaknade jag och var klarvaken.Inte lönt att lägga sig igen efter toabesöket.


I tidningen står det en del om kommunpolitiken denna dag.Budgeten beslutades det om under gårdagen.Man ska väl varken säga bu eller bä egentligen.Alliansen vill ju sänka skatten med 10 öre men trotts delaktighet i alliansen vet jag inte om jag riktigt håller med dom i detta.Bättre att behålla summan men kanske se till att pengarna går dit dom verkligen behövs....för min del anser jag att det ska satsas betydligt mera på skolan och vården ! Just nu är det bara en massa onödiga satsningar anser då jag.Onödiga gigantiska vägbyggen och badhusbyggen och sån skit som kostar enorma summor! Vägarna reparerades förra sommaren men dåligt utfört arbete gör att allt måste göras en gång till denna sommar,vad kostar inte det? Skrämmande!

Nu ska det dock tydligen satsas på mindre barngrupper i förskolan.Inte en dag för sent! Önskar bara att det kunde satsas mera på större personalgrupper i vården också:) Men där duggar sparkraven fortfarande runt öronen på en!

Det var lite lokal politik på morgonen:) Hur vårt land i övrigt styrs ger jag mig inte in i alls,duckar bara och suckar djupt.Man vågar snart inte tala om att man röstade på alliansen.För bättre har vi väl ändå inte fått det,eller hur? 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards