Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Corina - 10 juni 2008 22:48

är jag hemma igen men maken blev kvar på sjukhuset.


Från vårdcentralen bar det av upp på sjukhuset,först en lungröntgen och sedan till akuten.Rtg visade vätska i lungorna och vidare undersökning visade usel syresättning.Massor av prover togs och han fick vätskedrivande(furix).Pga dålig syresättning syrgas också naturligtvis.Efter ett tag började han frysa och temp togs,den var då 38 grader och tydligen på uppåtgående pga frossan.Nya prover igen,mera syrgas.

Läkaren kom till slut fram till att det var lunginflammation i någon form.Så nu ligger han på en medicinavdelning och ska få antibiotika intravenöst under natten och imorgon ska det göras en skiktröntgen på lungorna.


Barnen som gått på sommarlov denna dag fick hastigt tillbringa första dagen hos grannarna och där får dom sova natten också.Själv ska jag snart försöka sova lite själv också för att orka ta i tu med allt imorgon.Jag ska ju egentligen arbeta imorgon men måste vara hemma för att ordna allt för barnen resten av veckan då jag också jobbar.Allt blir så omständigt när sånt här händer....tidigare hade jag min mamma som ställde upp men nu orkar hon ju inte det och någon annan har jag inte.Alla jobbar ju.....


Nä ska försöka sova lite....det blir inte lätt det inte:)

Av Corina - 10 juni 2008 10:56

Så har barnens sommarlov börjat.Och man kan inte säga att det startar med vackert väder.Spöregn och endast 8 plusgrader! Tur att vi var inne i kyrkan.

Efter framträdandena blev det en kort samling utanför kyrkan.På den korta stunden hann alla bli blåfrusna och genomblöta.Som vanligt väntar alla med spänning på vad rektorn hittar på,både vuxna och barn väntar på det:)I år rappade rektorn iklädd hängjeans och munktröja och tuff keps.Han är bara bäst rektorn på vår skola !


Däremot mår inte min man så bra.Kunde inte vara med på barnens avslutning ens.Och han har sovit dåligt i natt också vilket även jag gjort såklart.Jag sover illa när han inte mår bra! Han har pratat med vårdcentralen och jag ska köra honom dit för ett besök kvart över två idag.Bättre att kolla en extra gång med tanke på tidigare infarkt och nuvarande waranbehandling! Hoppas innerligen att det inte ska vara något allvarligt!


Själv har jag aningen ont i höfterna efter brännbollen igår men inte så farligt ändå.Känns bättre än vad jag förväntade mig:)


Hoppas nu bara att maken inte hamnar på sjukhuset också, som förra gången.Vet inte hur jag ska bära mig åt med barnen isåfall eftersom dom nu ska vara hemma hela dagarna.Jag ska ju jobba.Blir det sjukhuset för maken får jag antagligen sjukskriva mig för att ta hand om barnen.Nåja,kommer tid kommer råd antar jag....men man oroar sig ju trotts allt.


Önskar er alla en fortsatt härlig dag!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards