Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Måndag

Av Corina - 26 maj 2008 21:43

Så var det ny dag och ny vecka igen.Dagen är förresten snart slut dessutom.Har inte haft tid tidigare denna dag.

Jobbat hela dagen,8 till 17.Man är rätt mör när man äntligen kommer hem.Efter maten hamnade jag en stund i fotöljen med en bok och en kopp kaffe.När kaffet var slut hamnade jag vid datorn och mitt Psp för att slutföra kort till två som ska sluta på jobbet.Måste ha dom färdiga innan torsdag nämligen då det ska avtackas.Tar sin lilla tid det där arbetet med att tillverka personliga kort.Men det är roligt när man lyckas få dom riktigt personliga och det har jag lyckats med denna gång....också:)

Nu har jag suttit och sett fotboll ett tag och fått en kopp te också.


Både Viktor och Alma kom ner från vinden och kunde inte somna.Nu ligger Alma i soffan och sover och Viktor ligger i min säng och sover.Får göra någon form av omgruppering för att jag och maken ska få sova också:)Skulle tro att maken får ta med sig Alma upp och sova uppe medan jag sover här nere tillsammans med Viktor.Alma är än så länge lättare att flytta på i sovande tillstånd.


Wanilla mår bara bra.Lite mera orolig sedan hon kom hem igen har hon varit men det blir bättre för varje dag som går.Äter bara bra men än är det en bit kvar till hennes normalvikt måste jag ju säga.Hon är otroligt mager och pälsen faller av som bäst just nu.Snabeldraken får jobba flitigt här hemma i dessa dagar.Men det är härligt att mötas av en glad hund när man kommer hem från jobbet igen ! Och det är verkligen kul att åter igen ha en promenadkompis med fart i benen.

Har inte hunnit besöka valparna något sedan vi fick hem Wanilla.Jobb och andra aktiviteter har hindrat detta.Men vi hinner nog besöka valparna fler gånger innan dom flyttar till sina nya hem och tiken stannar ju hos uppfödaren så henne hinner vi verkligen träffa fler gånger:) Ska bli spännande att följa hennes utveckling!


Nä nu börjar det snart vara dags för sängen för min del efter en lång dag.Önskar er alla en god natt !

 
 
Ruth

Ruth

26 maj 2008 22:06

Somliga dagar är häktiska till bristningsgränsen, i dag har det varit en sådan dag, flängt hit och dit. Hoppas på en lugnare dag i morgon för oss båda !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

27 maj 2008 11:53

Nu har det blivit dagen efter kommentar. Det ärinte lika roligt. Förmodar det var Sverige-Slovenien du såg på. Jag också!
Fördtår att du är trött efter arbetet!
Vi syns senare -kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

27 maj 2008 19:11

Skickar en lite hälsning bara så här en dag i efterskott. Hoppas sömnen blev god och att du vaknade pigg och utvilad.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram

http://dagbok.stenstugu.com

 
Marianne

Marianne

27 maj 2008 21:22

Lite sen påhälsning, men jag hoppas du fick en god natts sömn. Alla tikar tappar pälsen efter en valpkull. Ibland så tappar de så mycket att huden lyser igenom. Men Wanilla har nog snart ätit upp sig och har även fått tillbaka sin päls om ett tag. Ha en skön kväll.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

28 maj 2008 09:17

Tittade in för att se om det hänt något nytt.
Det är ju en tid nu när det är mycket att göra både ute och inne.
Jag har skitmycket fönster som ska putsas dom måste delas och på våren brukar jag gör det.
Men nu har jag kommit en bit på väg.

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards