Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Corina - 13 maj 2008 08:48

Idag jobbar jag kvällen med start kl 12 och slut kl 21.Ska nog gå det med som vanligt.


Ute lyser solen men ingen värme alls.Snarare tvärt om,svinkallt och blåser lite,burr!


Mycket för min del kretsar runt min mamma fortfarande.Sedan före helgen är hon ju hemma igen och det har väl gått hyfsat.Panikångest har hon fortfarande och då ringer hon.Jag hör direkt när det handlar om detta problem och då handlar det om att få henne lugn igen.Inte lätt via telefon men jag har ju ingen möjlighet att ständigt åka upp till henne varje gång.Är ju 7 mil enkel väg.I söndags var en sån gång, då hade hon fått för sig att hennes medicin inte skulle räcka till måndag och ville att jag skulle köra ner till stan och hämta ut mera.Fick i lugn och ro försöka ta reda på hur mycket hon hade hemma och förklara lite stillsamt att jag måste ha fullmakt och henne legitimation för att hämta hennes medicin.

Till slut kom det ju fram att visst hade hon medicin hemma tills måndag förmiddag.Då lovade jag att min äkta hälft skulle komma upp och följa henne till apoteket.Vi avslutade samtalet vid detta.Två minuter senare ringer hon igen.....inte utan att man suckade (förlåt).Helt plötsligt ingen ångest och nädå Jan skulle inte alls behöva komma upp för detta utan grannen skulle hjälpa henne till apoteket.

Under måndagen hann jag prata med henne tre gånger.....om ingenting egentligen.Hon skulle nog bara förvissa sig om att jag verkligen skulle komma upp på onsdag.

Ibland drar man en suck när det ringer och man ser vem det är.Vissa dagar har hon  hunnit ringa upp till tio gånger.Och vill egentligen ingenting.Man blir less och så får man dåligt samvete för att man känner så efter det.

Hon ringer aldrig till min bror på detta sätt.....nä men han jobbar ju ! Men det går bra att ringa till mig tio gånger fast jag befinner mig på jobbet!

Ibland känns det bara tungt faktiskt....och jag vet ju att hon beöver hjälp emellanåt....men när hon samma dag ringer för tionde gången om inget då känns det faktiskt ganska hopplöst!

Inte är det lätt alla gånger att vara ensam dotter ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards