Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Söndag

Av Corina - 11 maj 2008 14:48

Ledig idag och jag fortsätter att vara rökfri och det går så himla bra ! Börjar känna nu att jag slutat röka.Hostan har gett med sig och orken börjar redan att vara mycket bättre.Lukt och smak likaså,helt plötsligt smakar allt så mycket bättre:)


Idag har Alma haft avslutning på dansen för denna termin.Vi har varit på uppvisning och dom var hur duktiga som helst!


Sedan har jag varit ute en liten sväng med kameran också.Inget soligt väder och det blåser.Blev lite foton som kommer när jag kikat genom dom.Längtar tills det börjar komma mera blommor.Nu är det mest tussilago jag kan fota.Blir lite tradigt i längden:)


Har pratat med mamma idag också och det fungerar väl sådär enligt henne själv.Än har hon ju inte fått någon hjälp från hemtjänsten eftersom det varit helg.Hon får besök från dom på tisdag tydligen.Därifrån hade dom plötsligt funderat varför hon behöver deras hjälp,hon var ju så ung och varför hon ska ha färdtjänst.Jag baxnar ! Är dom dumma eller vad? Skit också att jag inte kan vara där på tisdag......jag hoppas verkligen att mamma nu kan föra sin talan.Får hon inte den hjälp hon behöver och har rätt till kommer det inte att bli roligt för socialtjänsten i Vindeln,det ska jag se till ! Man börjar fundera om dom har någon utbildning alls dom som jobbar i socialtjänsten.Jag får i alla fall hålla mig lugn tills tisdag efter mamma haft besök och höra vad dom säger.Men man får ju lite illavarslande vibbar när mamma sa vad dom sagt till henne.....  

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 maj 2008 17:30

Oj, vilket så underbart vackert foto du har här ! Fantastiskt ! vad duktig du är på att fota.
Grattis till att varit rökfri så länge, och det kommer säkert gå bra i fortsättningen också.

Jag blev chockad av det du berättade att socialtjänsten tvivlar på att din mamma behöver den hjälp hon har nu och även om hon behöver färdtjänst.
Din mamma har ju haft det så jobbigt, och nyss kommit hem och så ska de börja tjafsa med henne.
Förstår inte hur de som styr och ställer tänker nuförtiden.
Det verkar som om människor kommer mera i kläm mer och mer nu än förut.
Håller verkligen tummarna för att allt ordnar sig.
Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Cina

Cina

11 maj 2008 18:34

Ja du jag är inte alls förvånad för det vården o allt däromkring funkar inte idag det är bedrövligt. Hoppas att din mamma får den hjälp hon verkligen behöver.

Kramen o stå på dig!!!!

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 maj 2008 23:02

Vad tråkigt att det ska börja krabba med din mammas hjälp. Behov av hemhjälp och sen färdtjänst är väl inte åldersbetingat. Synd att du inte kan vara med och stötta din mamma på tisdag. Men du kan ju inte vara överallt på en gång.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards