Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Corina - 9 maj 2008 21:33

Tog en bild idag på morgonen som jag bara måste visa er.Jag är bara så stolt över just denna bild.Den blev verkligen lyckad.Det är inte ofta man själv blir nöjd med en bild men denna är jag verkligen nöjd med!

Av Corina - 9 maj 2008 08:06

Jag har klarat att vara rökfri i en hel vecka idag !


Ute lyser solen idag.Jag ska ta en lite morgonpromenad innan jag ska åka och hämta mamma på sjukhuset efter lunch.Lät som om hon ville åka hem direkt.Får väl höra närmare när jag hämtar henne.


Nu är arbetet med hembygdsföreningens gamla foton avslutat.Alla bilder ligger ute på tavelsjö hemsida nu.Det har tagit tid men det har varit roligt och intressant.

Ska nu kasta mig över nästa gigantiska projekt som är att fotografera alla gravstenar på Tavelsjö nya kyrkogård.Lär väl ta ett tag att genomföra skulle jag tro för det handlar ju inte om lite stenar.Men det ska bli roligt i alla fall.Ett perfekt jobb när man som jag gillar att fotografera och ett ypperligt tillfälle att verkligen lära känna mitt nya objektiv.


Jag måste tvätta lite idag också inför helgen.Almas danskläder måste vara rena tills imorgon.Och på söndag har hon dansuppvisning så jag måste leta fram kläder till dansens tema som är karneval.Tur att man har gott om kläder till dottern:) Och färglada är det inte ont om heller:)


Idag är valparna 6 veckor gamla.Jag hoppas hinna besöka dom och ta nya fotografier ikväll.Men jag kan inget säkert lova när det duggar tätt med uppgifter just nu.Tänk vad tiden ändå går fort.Om två veckor kan vi hämta hem Wanilla igen.Gissa om jag längtar! Få börja göra härliga promenader tillsammans med vovven igen.Och börja träna upp min egen ork nu när jag slutat röka....kanske lyckas få bort lite extra vikt när orken blir bättre.Jag hoppas på det i alla fall.Framtiden verkar possitiv tycker jag !


Förresten så har jag träffat min nya chef också.En mycket trevlig kvinna som närmar sig 60 årsåldern.Bor i Tavelsjö (!) och hennes dotter bor i samma by som jag (!) Långviken.Och dessutom har hon samma förnamn som den gamla chefen (!).Praktiskt,man behöver inte lära in något nytt namn:)Tror att detta kommer att bli hur bra som helst,hon är gullig och verkar ha rätt inställning till saker och ting och har erfarenhet att arbeta som chef också sedan länge.Ser fram emot att få lära känna henne bättre efter sommaren.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards