Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Corina - 11 april 2008 09:04

Jag ska fortsätta min resa bland mina gamla fotografier såklart.


Men först dagens vedermödor.Har sovit som en kratta,tankarna mal på.Mamma blir inte bättre snarare sämre.Hjärtat börjar trilskas också och det ger vatten i lungorna.Hennes humör ligger i botten just nu.Jag gör vad jag kan för att peppa henne åt rätt håll.Men det är inte lätt,jag ser ju hur dåligt hon mår och hon är ju fullt medveten om sina sjukdomar.Hon får nu vätskedrivande för att förhoppningsvis bli av med vätska i lungorna och vätskan i hjärtsäcken också.Hon har svårt att andas och hon har hemskt ont!Hennes vikt har rasat från 62 kg till dagens 48 kg.Hon formligen tynar bort och det är så vansinnigt jobbigt att se!En hemresa i dagens läge är långt borta! Hon skulle inte klara sig alls,behöver hjälp dygnet runt!

Ringde till hennes två bästa väninnor igår.Tyckte att dom behövde uppdatering om mamma då hon inte orkar prata i telefon längre.Blev uppskattade samtal i alla fall och jag lovade ringa fler gånger under denna resa.


Idag fortsätter jag i alla fall min resa genom gamla kort.Fortsätter med temat Silver även idag.Här på fotot är det då jag och Silver på en av våra låååånga promenader.Hann ju bli några under våra 11 år tillsammans.

Jag kommer ihåg en ganska kul episod när Silver fortfarande var unghund och jag brukade träna han socialt genom att ta promenader med honom nere i Umeå centrum.Kommer och går med honom i koppel i närheten av torget och ser en Japan komma emot mig,inget ovanligt eftersom Umeå är en universitetsstad och nationaliteterna är ganska många.Japanen formligen tvärnitar framför mig och Silver och till saken hör att ute är det snöslask ett ruggväder.Japanen ställer sig i alla fall på knä framför Silver i snösörjan iklädd mörk kostym och ljus överrock!Jag blir bara paff och står bara å stirrar....medan japanen kramar pussar och formligen dyrkar hunden.Folk som går förbi stirrar också självklart för synen är obetalbar!

Förklaringen kommer på en perfekt svenska i alla fall...han hade aldrig sett en Akita sedan han kom till sverige och hans pappa födde upp Akita hemma i Japan.Och han tyckte Silver var bland det vackraste Akitor han sett....

Han frågar lite försynt om jag skulle vilja lämna min adress ....man blev ju lite tveksam måste jag säga men modig som jag är så fick han min adress.Någon vecka senare kan jag hämta ut ett paket på posten....med lite smått och gott till Silver...hundgodis och tuggben bland annat:)

Ett härligt minne att ha i alla fall.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards