Corinas Blogg

Alla inlägg under mars 2008

Av Corina - 22 mars 2008 17:03

Min dotter Alma gillar att pyssla.Och Påsken är ju en verklig pysselhelg.

Nu har också Wanilla flyttat hem till uppfödaren så det är lite tomt här hemma.Sixten är aningen fundersam fatiskt:)

Av Corina - 22 mars 2008 09:23

Redan i eftermiddag flyttar Wanilla till uppfödaren.Sedan får jag parkera mig vid telefonen och vänta:) När första valpen kommit ringer han och jag får åka dit och vara med på resten.Gissa om det börjar bli verkligen spännande nu. 

Av Corina - 22 mars 2008 08:23

Denna morgon startade kvart över sex som vanligt.Barnen är tidiga hos oss.Och Wanilla behöver kissa oftare just nu dessutom.Så är hon hungrig på morgonen.För övrigt ser Wanilla ut som en ballong för tillfället och har blivit lite mera "mammig" också.Ska idag ha kontakt med uppfödaren.Vill att Wanilla ska få flytta till dom imorgon så hon hinner "landa" ordentligt innan valpningen.

Hittills har jag hunnit duscha och röja i tvättstugan på mogonen.Startat en maskin tvätt också och lagt ihop lite ren tvätt också.Trotts att det är storhelg kan jag inte lämna tvätten åt sitt öde.Får surt efter då,bättre att ta tag i det istället.Och tvätta är ju ingen svår börda:)

Ute är det mulet idag och blåser lite.Inget perfekt uteväder faktiskt.Kanske blir det bättre fram på dagen.

Dottern är snorig idag,nyser lite nu och då.För tillfället sitter hon och pysslar i köket.Målar påskkycklingar i trä som jag köpt.Är med i en pysselklubb.Får ett pysselpaket i månaden till dottern.Dessa paket är mycket uppskattade.

Måste också komma ihåg att skriva ner vilket foder Wanilla får så uppfödaren kan köpa samma till henne under vistelsen hos dom.

Sedan får vi väl se hur dagen blir.Styrs ju lite av barnen.   

Av Corina - 21 mars 2008 16:41

Foton jag tog på jobbet igår kväll.

Av Corina - 21 mars 2008 14:12

Jobbat klart min del av påskhelgen nu.Kan nu se fram emot nio lediga dagar.Inget jag klagar över:) Under denna ledighet borde Wanillas valpar ha kommit.Oj som jag längtar! Nu är hon ingen snabb hund....rör sig verkligen långsamt nu.Magen har verkligentvärt blivit ordentligt stooor!Har man själv varit gravid har man ju ett hum om hur det är:)


Har varit till mamma också och nu är hon pigg och glad igen!Var så roligt att besöka henne idag.Nu är flytten hem nog inte långt borta.Ska först vara en vårdplanering.Den blir nog efter påskhelgen.

Nu ska jag gå igenom lite kort jag tagit och se om några blev användbara.


Hoppas ni alla får en underbar påskhelg! 

Av Corina - 19 mars 2008 08:38

Japp och arbetsdag och gissa om solen skiner! Blir bara så less.Har varit ledig nu i två dagar och det har vart mulet och snöat båda dagarna!


Har drömt om valpar inatt:) Helt sjukt.Det har drällt valpar för fullt här hemma:)

Nu ska Wanilla tempas med början på fredag.Uppfödaren ska göra det på fredag eftersom jag jobbar och maken är ingen fena på detta.Sedan kommer Wanilla att få flytta hem till uppfödaren troligen på söndag.Detta för att hinna landa innan valpningen kommer igång.Nu tror jag inte att detta blir några problem eftersom Wanilla är lika hemma i den flocken som här hos oss.Vi har ju en nära kontakt med uppfödaren.Gissa om matte kommer att vara hos uppfödaren rätt ofta framöver:) Spännande är det i alla fall.Nu hoppas vi på 6 friska levande valpar...att valpnngen går utan problem.Hoppas Wanilla är lik sin mamma som varit en supertik i det fallet.Kommer såklart att skriva här i bloggen om hur det går....med kort också naturligtvis så det blir att utfärda valpvarning så småningom i min blogg! 

Av Corina - 18 mars 2008 19:10

Så kom då svaret till slut.


Wanilla har valpar och hos vetrinären såg man 6 st valpar. Nu är det bara att vänta.På fredag börjar vi tempa henne och till helgen blir det nog att flytta Wanilla hem till uppfödaren så hon hinner "landa" innan valpningen kommer igång.

Av Corina - 18 mars 2008 12:49

Så var det tisdag igen då. Ledig även denna dag.

Varit ner till mamma idag.Hon är nu tillbaka på lungavdelningen vilket verkar bra.Tydligen klarade man inte av hennes problem på geriatriken.Verkade betydligt piggare nu igen med adekvat behandling på lungan.Nu planeras för en vårdplanering där jag ska vara med också.Hon ska ju hem så småningom men är i behov av hemtjänsten när hon kommer hem.

Kommer att kika in och skriva mer senare idag då Wanilla varit till vetrinären.Lägger in två nya bilder på henne som jag tog igår.Man kan se att det håller på att komma nytt hår på örat igen efter skabbangreppet.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards