Corinas Blogg

Alla inlägg under mars 2008

Av Corina - 27 mars 2008 09:54

Uppfödaren ringde på morgonen och Wanillas temp har tydligen börjat röra på sig nu.Så det börjar med andra ord att vara dags.Under dagen torde det väl inte hända något men till kvällen eller natten kanske.Han ringer igen när första valpen kommit.

Idag ska jag ner på denna vårdplanering i alla fall.Kl 13 ska jag vara där.Hoppas det inte tar allt för lång tid eftersom sonen måste följa med.Och att vänta är inte hans starka sida.Får köpa en tidning till honom så han har något att roa sig med.

Tar ledigt från städningen idag.Kroppen säger att den vill vila från detta:) Hade tänkt ge mig på tvättstugan idag men det får vara.Maken tyckte också att jag borde vila idag.Så då får det bli så.

Vi skulle behöva nya möbler ivardagsrummet.Men just nu finns inte pengar till detta.Funderar på överdrag från Jotex istället som tillfällig lösning.Vad tror ni om detta?Skulle kosta ca 1500 kr istället för minst 15.000 kr.Alternativet skulle vara begagnat men nääää jag vill ha helt nytt denna gång.Har köpt begagnat två gånger nu.

Av Corina - 26 mars 2008 14:51

Uppfödaren ringde just.Eventuellt en tempförändring men inget riktigt säkert.Minst ett dygn till att vänta.Hon äter bara bra,ligger naturligvis den mesta tiden nu.Torde ju ha sina förklaringar.....har man varit gravid har man ju en aning om vad det handlar om:)


Så ni får liksom jag vänta ytterligare....visst är det oooliiiidligt ?

Av Corina - 26 mars 2008 13:26

Inget nytt på Wanillafronten.Fortsätter vänta.


Har idag med makens hjälp städat köket..eller snarare sanerat skulle jag kalla det:) Men nu är det rent å fint inför stundande vår.


Mamma har hunnit ringa två gånger hittills idag.Och mötet ska bli imorgon kl 13.För att få lugn och ro lovade jag att komma även om det skulle vara så att jag vakat hela natten.Så då var det väl frid å fröjd då igen.


Alma har en kompistjej här just nu.Full fart är det på dom.Vi ska följa tösen hem i eftermiddag.Dom har det trevligt i alla fall:)


Hade besök av en liten Samuel idag också.Tre månader gammal och oj va det är härligt att snusa på dessa små varelser:)

Av Corina - 25 mars 2008 18:14

Idag bloggar jag ovanligt sent men jag har varit fullt upptagen hela dagen.


Började städa kl 8 imorse.Gav mig på vardagsrummet och städade det från golv till tak.Tog hela förmiddagen att göra detta.Men nu är det rent och fint i alla fall.

Sedan åkte vi och handlade en del nödvändigheter.Och efter detta har jag suttit och petat med min hemsida.Är inte riktigt klar med den än men den ligger ute i alla fall.Indexsidan är inte helt klar men den fungerar:)

Kom på idag att man i FP kan byta bakgrunder utan att radera det övriga på sidan.Det visste jag inte.Förenklar ju en massa när man kan göra så:)


Inget nytt om Wanilla.Inga valpar ännu.Att vänta är ooooliiiiligt !!!!!


Vårdplaneringen för mamma blir troligen nu på torsdag.Om jag kan vara med vet jag ju inte.Kan ju vara så att jag vakat för Wanillavalpning och då vill man ju sova......men självklart är jag med om jag bara kan.Meningen är att mamma ska hem nästa vecka.Hon blev väl inte så glad åt detta att jag kanske inte kan vara med...men hon vet ju att jag väntat länge på valparna och vill vara med.Och ursprungligen skulle vårdplaneringen vara nästa vecka.Ibland är det inte roligt att vara ensam om ansvaret för allt runt mamma då min bror bor i Bollebygd.Kanske skulle man ringa och säga att nu får du faktiskt också göra en insats? Gör jag fel som låter valpningen ta sån stor plats? Man får dåligt samvete i alla fall.Det är inte lätt alla gånger.......   

Av Corina - 24 mars 2008 08:25

Sista dagen på påskhelgen är här.Ute var det 16 minusgrader när jag steg upp och solen skiner.Riktig vinterdag med andra ord.I dag ska vi besöka min mamma och efter det kanske det blir en sväng till min pappa och hans familj också.

Inget nytt om Wanilla och det hade jag inte väntat mig heller.Tror nog det dröjer till mitten på veckan i alla fall.

Trotts att barnen är lediga existerar inga sovmornar här inte.Kl 06 vaknar dom,senast halv sju är det full fart hos oss.Så hos oss sover vi inte bort våra liv.Jag hoppas att barnen ska sova längre med stigande ålder....fast brås dom på mig lär dom nog inte göra det:)


Sixten pestar på hos oss nu.Saknar nog Wanilla han också.Han är ovanligt kelen.Och han som aldrig i vanliga fall hoppar upp på bord och i fönster gör det nu.Ofta sitter han i köksfönstret och spanar ut i byn vilket han aldrig gör annars.Så jag är helt övertygad om att han funderar vart Wanilla tagit vägen 

Av Corina - 23 mars 2008 22:15

Träffade uppfödaren på min promenad idag.Wanilla mår bara bra.Ingen förändring i tempen i dag i alla fall.Och hon äter som hon ska.Så av den informationen verkar hon trivas fint där hon är:)Fast visst är det tomt....det kan jag inte förneka.


Middagen blev lyckad.Alla mätta och glada.Makens dotter har åkt tillbaka till sin mamma och imorgon åker hon hem till Sorsele igen för en ny arbetsvecka.


Börjar bli dags att sova igen för min del.Har just druckit en kopp kammomillte,det gör jag varje kväll innan jag ska gå och lägga mig.Sover bättre om jag dricker te istället för kaffe på kvällen.


På min promenad tog jag en del kort...som vanligt.Dessa har jag lagt ut på min hemsida (fotografier 3).Besök gärna min hemsida...och skriv gärna några rader i en av mina två gästböcker också innan ni går.Blir så glad då:) 

Av Corina - 23 mars 2008 10:11

Som utlovat kommer här lite bilder på Curry som är grannens katt. Han var aningen less på mig innan jag tagit mina bilder färdigt.Men det är en underbar katt !

Av Corina - 23 mars 2008 09:31

Första morgonen utan Wanilla här hemma.Kändes lite underligt faktiskt.Men hon har det bra där hon är.


Jag var ute och drällde i går kväll.Hembjuden till grannen för en gubbfri kväll.Och så behövde hon hjälp med att föra över sina kort från kameran till datorn.735 kort tar sin tid att föra över och gå igenom vill jag lova.Så vi pratade,drack cider och kikade på kort fram till halv ett i natt:)Låter kanske inte så spännande men vi hade en mycket trevlig gubbfri kväll:)


Idag ska vi ha middagsgäst.Gubbens vuxna dotter kommer och ska äta med oss.Blir kyckling idag.


Fotade grannens katt igår.Ska fixa lite med korten,sedan hamnar dom nog här på bloggen. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards