Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Skratta....gråta?

Av Corina - 31 mars 2008 14:50

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta längre eller endast dra ett djupt andetag och bara gå vidare.Min man ringde mig på jobbet på morgonen och det var ju tur.För nu var mamma flyttad tillbaka på lungavdelningen igen.Det är ju där hon hör hemma med sin grundsjukdom.....

Slutade jobba kl 12 idag och åkte då direkt upp till mamma på sjukhuset.Tack och lov var det varken en propp eller någon hjärtinfarkt utan hon har fått dubbelsidig lunginflammation.Och det är ju faktiskt lika allvarligt för hennes del.Hon var vaken men det är jobbigt att prata för henne.Krafterna går åt till att andas. Så nu blir hon kvar på sjukhuset ytterligare tid eftersom hon behandlas för lunginflammation.Och jag vill skylla detta på senaste flytten faktiskt.För hennes del blir en flytt en stor sak med nya bakterier och det klarar hon inte.Hon skulle ju ha fått åka hem denna vecka och det är klart hon är besviken! Hon hade ju verkligen piggat på sig! F*n vad jag blir arg!Sjukvården håller på att likna skit här i Sverige!Varför skulle dom,några dagar innan hemgång flytta henne till Medicinavdelning (hematologi)?Ett totalt obegripligt beslut i mina ögon.Hon hade inget där att göra helt enkelt.Man kan ju undra om läkarna har läst någon psykologi alls under sin långa dyra och fina utbildning?För det är väl självklart att psyket hör ihop med övriga kroppen...eller?Jag är visserligen endast mentalskötare men vet med säkerhet att mår man inte psykiskt bra mår inte övriga kroppen bra heller...och det har jag lärt mig på en tre terminers utbildning för 24 år sedan.

Nåja, nu får man bara hoppas att mamma orka komma tillbaka ännu en gång.


Så var jag tillbaka på mitt jobb efter en veckas semester.Återkom till samma kaos som jag lämnade.Hade inte hänt ett vitten.Det är länge sedan det var färdigmålat i rummen nu men fortfarande har det inte kommit upp varken gardiner eller tavlor på de aktuella rummen.Jag bad dom beställa blöjor medan jag var ledig.Detta var inte heller gjort utan man hade varit och lånat blöjor istället.Matvaror som ska beställas på måndagar var inte heller förberett.När dom ringde för att ta upp beställning var jag tvungen att som snabbast mitt i morgonjobbet kolla vad som ev kunde behövas.Ingen har heller kört in sina scheman och det nya schemat på väggen var inte gått igenom och jämkat klart som det skulle.Jag tror jag blir galen på denna avdelning.Vad f*n har dom gjort i en vecka?Visst vi är aldrig gott om folk men vissa saker måste man faktist ta tag i så det blir gjort!Man får väl sitta tio minuter mindre på sin rumpa istället.Nä nu får jag nog ge mig för idag....ingen orkar nog läsa detta gigantiska inlägg som dessutom bara består av klagomål:)


Men för övrigt mår jag bara bra ska ni veta. Behövde bara få ur mig lite frustration:)

 
 
Ruth

Ruth

31 mars 2008 21:42

Tack för dina rader hos mig..
Så trist att läsa din mammas öde, sjukvården i dag är under all kritik och vi kan bara se på utan att göra något åt det, tragiskt.
Härliga bilder du har satt in på valparna, så vältecknade dom ser ut, skall bli kul att följa dom på livets stig..
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

31 mars 2008 23:46

Så tråkigt att din mamma blev sämre igen. Och precis innan hon skulle få komma hem igen. Ibland så undrar man vem som planerar och tar dessa dåliga beslut på ett lasarett.
På en del arbetsplatser så tar många för givet att andra ska sköta vissa saker åt dem. Du måste nog säga ifrån att de får ta lite mer ansvar för det allmänna jobbet. För de har väl inte förväntat sig att du ska sköta det år dem när du har semester?
Jag förstår mer än väl att du är frustrerad och irriterad.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards