Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Corina - 29 mars 2008 22:49

Som vi anade så var den sista valpen död vid födseln.Men de tre levande valparna mår tillsammans med Wanilla utmärkt.Uppfödaren ringde ikväll och lämnade rapport:)Och imorgon eftermiddag ska vi göra ett besök så barnen får se Wanillas valpar,gissa om dom längtar!

Då ska jag passa på att få lite bättre bilder och nya vikter:) Och under tiden funderar vi på namn till valparna som ska börja på bokstaven D.Jag har ett som jag gillar till en av hanarna, Denzel.

Av Corina - 29 mars 2008 08:08

Hann nästan inte hem från besöket så ringde König.Första valpen var tyvärr död.Inget att göra något åt.

Andra valpen var en frisk och fin tik som vägde 600 gram ! Tredje valpen var en tik men tyvärr missbildad,hål på magen och ingen svans, avlivades.Fjärde valpen var en hane som vägde 545 gram, frisk och fin !  Femte valpen också det en hane som vägde 695 gram, en riktig tamp ! Han fick vi jobba ordentligt med för att få igång men till slut var det full fart även på honom.Sedan stannade det hela av trotts promenader.Halv tre gick jag hem och då hade den sista valpen fortfarande inte kommit.För lång tid för att den ska vara levande,men.....Vet fortfarande inte hur det gått med sista valpen,König hör av sig under dagen.Men med tanke på den långa tid mellan fem och sex är chansen för levande valp minimal (nr fem kom kl 20,50 ca).


Så det blev tre valpar för Wanilla och hon var hur duktig som helst.Inga problem att få ut dom när värkarbetet fungerade.Så D-kullen föddes den 28 Mars 2008 ! Nu ska vi bara komma på passande namn på D. Jag har ett...Denzel:)


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards