Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Corina - 8 mars 2008 17:54

Har oroat mig lite över morgondagen för Wanillas del.Jag jobbar ju och är borta från kl 6 till kl 22 imorgon.Och övriga familjen kommer hem under dagen,riktigt när vet jag inte men troligen under eftermiddagen.

Funderingarna på hur Wanilla ska klara dagen har funnits där och nu har då den biten löst sig.Grannen har lovat ta en sväng med henne kl 12 imorgon.Då borde hon klara sig tills övriga kommer hem tycker jag.Alternativet hade varit att ha henne med mig imorgon och ligga i bilen.Det fungerar ju det med men det ultimata för henne är ju att få ligga hemma istället.Nu blir det så också:)

För övrigt har jag fördrivit dagen med att uppdatera min hemsida.Tar sin tid.Har läst lite och varit ute med Wanilla.Nu börjar kvällen närma sig igen.Jag har ätit middag, trist att laga och äta ensam.Blev brunabönor och korv idag.Bönorna hade jag i frysen sedan det senaste storkoket:)Praktiskt,bara att fix till i mikron.

Nu ska jag kolla vad det finns att titta på på TV:n.Som vanligt torde det väl vara det lilla och som vanligt somnar jag säkert:) Snart dags för kisserunda med Wanilla dessutom,fast jag tror jag drar ut på det ett tag till. 

Av Corina - 8 mars 2008 11:30

De senaste dagarna har planeringen för min del ständigt ändrats,idag inget undantag.Hade klart för att åka ner till sjukhuset,då ringer mamma.Hon har feber idag och vill inte ha besök.Och det får man ju förstå.Man är ju inte så pigg när man har feber.Fördelen för min del är väl att jag kommer undan en resa ner till stan....fast det hade ju varit trevligt att se mamma.Nåja,gör ett nytt försök imorgon då jag är ledig mellan kl 12 och kl 16 istället.


Hade också inplanerat ett möte på eftermiddagen för att skanna foton åt hembygdsföreningen.Då ringer min hjälpreda och avbokar detta också eftersom hon är dunderförkyld.Mötet flyttar vi fram till en annan lördag då jag är ledig.


Resultatet blev en helt ledig dag igen för min del.Klagar väl egentligen inte:)  

Så jag planerade in en långis med Wanilla och kamera istället.Men speciellt långt blev det inte,det är inte kul att måsta släpa hunden med sig säger jag bara.En promenad som normalt skulle ta runt 30 minuter tog idag nästan 45 minuter eftersom Wanilla inte alls är på hugget.Sjuk är hon i alla fall inte,äter och dricker som vanligt men vägrar gå långisar helt enkelt! Så jag får fördriva min tid med annat istället medan Wanilla latar sig:) Kanske saknar hon övriga familjen ? Hon är ju inte van att det är såhär lugnt här hemma.....

Av Corina - 8 mars 2008 07:56

Idag är jag tidig:)

Vaknar alltid tidigt vilket är en fördel för Wanilla som alltid behöver tidigt på morgonen.Jag sover inte längre även om jag varit uppe sent,snarare tvärt om för min del.Verkar klara mig med rätt lite sömn.


Sent igår damp det ner ett mail med kort från Sorsele som jag lägger in här så ni får se min slalomfamilj:)Dom hade det jätteroligt och barnen är redan fenor på skidorna fast vi åker kanske en gång per år.Pappa åker också men han klagar mest över ont i kroppen efteråt:)Och det får man ju förstå men han tycker det är kul i alla fall.Själv har jag aldrig gillat att åka skidor allt,fy pyton!


Har lagt ihop det som ska med ner till mamma nu på morgonen.Ska ringa till henne innan jag åker och höra om det var något mera hon behövde.Om jag hinner sen ikväll återkommer jag med senaste nytt på alla fronter.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards