Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Corina - 3 mars 2008 15:38

Har löst problemet med middagen i alla fall.Barnen har kompisar här som ska äta med oss.Så det blir spagetti och köttfärssås idag.Enkelt och drygt:)


Ute snöar det fortfarande men bara lite nu.


I morgon får Wanilla sin andra behandling för skabben.Hon kliar sig betydligt mindre nu vilket känns bra.Vi ska också mäta henne för att se om hon blivit större.Så svårt att se på en så stor hund med bara ögat.Vetrinären som kollade skabben ansåg att hon helt klart var dräktig redan då och det är en mycket rutinerad vetrinär.Men jag ligger lågt...fast hoppas hoppas hoppas!


Fick just telefon från mamma.Hon har redan vaknat men är kvar på uppvakningen tills imorgon.Men hon har redan fått tillbaka kännseln i benet så operationen har tydligen fungerat.

Av Corina - 3 mars 2008 09:55

Det pratas om vårtecken i vår södra del av landet.Låter underligt med tussilago och andra vårtecken i mina öron just nu.Här snöar det för fullt idag igen.Jag och Wanilla såg ut som snögubbar när vi kom in från vår promenad på morgonen.Våren verkar lååååångt borta här i alla fall och jag klagar inte.Trivs fint med vårt vinterland:)Härligt att trampa runt i den fina vita snön.

Jobbar i alla fall med vårgåvor till nätvänner just nu även om det känns lite tokigt:) Bökar även med påskgåvorna just nu.Påsken är ju lite närmare i alla fall.

Mamma opereras idag,ligger troligen på operationsbordet just nu.Lär nog inte höra från henne idag i alla fall.Hon skulle höra av sig när hon piggnat till.Och så länge inte sjukhuset hör av sig känner jag mig lugn,ringer dom brukar det inte vara goda nyheter.

Funderar på vad jag ska laga för middag denna dag.Samma problem nästan varje dag faktiskt.Får fundera vidare ett tag till tror jag och fråga barnen också vad dom kan tänkas villa ha.

Som vanligt blir det att småplocka här hemma.Så är det när man har barn i huset.Ligger grejer lite var stans som man måste ta reda på.Sedan tvättade jag igår och tvätten ska vikas och läggas in i skåparna igen också.Ett ständigt återkommande arbete:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards