Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Corina - 8 februari 2008 16:11

Idag har det varit en underbar vinterdag hos oss.Tog en uppfriskande promenad med Wanilla mitt på dagen med kameran i högsta hugg såklart.På min hemsida,fotografier 2 finns mina foton från idag.


Har suttit och funderat också över grannar och grannar.Vi bor ju i närheten av min mans två bröder.Den ena äger hemmanet och den andra hyr ett hus av denne.Vårt hus är det gamla boningshuset som är avstyckat från hemmanet...tack och lov.Det finns naturligtvis traktor på gården,har ju varit jordbruk för länge sedan.Brodern (min svåger) sköter plogningen från sitt hus förbi vårt och vägen ut till den allmänna vägen.Så naturligtvis till huset där den andra brodern bor,ingår i hyran.Nu kan man ju tycka att som dels släkt och god granne skulle han ploga vår lilla yta också.Skulle kanske ta två minuer att göra denna manöver.Tror ni han gör det ? Icke sa nicke.Det enda han gnatar om är att traktorn kostar 500 kr timmen att driva!Första gången jag hörde detta trodde jag han skämtade.Nejdå blodigt allvar! Han vill ha 500 kr för att ploga åt oss,en yta som tar högst en minut med skopan!

Så det har blivit så att han kör det han anser ska köras och lämnar det övriga som han anser hör till oss med motiveringen att traktorn kostar 500 kr timmen att köra!Och detta har vi fått höra till leda sedan vi flyttade hit.Både jag och min man är överrens,vi betalar inte denna snikne klagande bror en enda krona!

Så numera lånar vi traktor av Wanillas uppfödare.Och den kostar inte 500 kr timmen i alla fall:) Som god granne ger man ju gentjänster tycker man.Så har jag lärt mig där jag kommer ifrån.Och beter man sig som folk blir man behandlad som det också,eller hur?Så numera får svågern klaga bäst han vill om sin vaaansinnigt dyra traktor.Vi får låna traktorn av Wanillas uppfödare och naturligtvis kommer vi att ge honom ersättning....men det blir nog inte så dyrt som 500 kr timmen i alla fall.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards