Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Corina - 6 februari 2008 14:18

Jobbat idag,7 till 12.Lämplig längd på dagen.Fast man hinner inte det man borde på fem timmar.Man får slita desto mera de dagar man jobbar hel dag.Nu blir det inte så många heldagar på schemat då man jobbar 75%.Ska ha 24 arbetstillfällen på 6 veckor så det blir mest halva dagar eftersom man måste jobba heldagar på helgerna.Dessutom bör man ju inte överskrida de antal timmar man ska göra på 6 veckor också....166,5 timmar ska man göra på sina 24 arbetstillfällen(dagar).Ett evigt räknande när man ska lägga sitt schema blir det för att inte få på tok för många timmar.Hur jag än gör får jag alltid lite för många timmar på min rad:)Åsså detta EU schema som strular till det dessutom.Om man slutar kl 21 får man inte börja kl 7 dagen efter utan måste börja kl 8 eller lägga en fridag.Man måste tänka på 11 timmars vila enligt EU.Dom skulle banne mig få prova lägga ett schema och få det att fungera i praktiken dessutom dom där tomtarna i EU.Man blir bara så vansinnigt less....Och nu ska vi börja planera för sommaren också.Det ska skrivas tre scheman på raken nu inför semestrarna.Brukar bli ganska stressigt innan allt detta är färdigt.Och vikarierna vill ju ha sina scheman i hyfsad tid innan dom ska börja.


Idag blir det älggryta och potatis till middag.Hann inte få köttet tinat igår så det blir idag istället.Just nu puttrar köttet i sin gryta på spisen.Så småningom ska det i lite rotsaker bland annat morot och potatis hade jag tänkt mig. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards