Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Corina - 29 januari 2008 13:54

Jobbat till kl 12. Regnar idag.....hur trist kan de bli? Vadå vinter,måste vara något fel på min almanacka......


Läget oförändrat hos mamma men hon är vid gott mod i alla fall.Vet nu också vart hon fått smittan från också.Hon hade besök helgen innan av en som var snorig.Och mamma behöver knappt höra talas om sånt så blir hon sjuk och det ordentligt dessutom eftersom hon både är hjärt och lungsjuk sedan tidigare.


Här hemma är tvättstugan full med ren tvätt som måste tas omhand men jag tror faktiskt jag ska vänta med det tills imorgon.Jag har sedan jag kom hem idag börjat klistra in foton i ett nytt fotoalbum.Digitalfotografering i all ära men de bästa fotona vill jag ha på papper.Tycker det är något extra att sitta och bläddra i ett fotoalbum.Här hemma har vi massor:) Jag har sån tur också att jag kan dra ut fotona här hemma på riktigt fotopapper.De bästa fotona drar jag alltid ut.Blir lite åtgång på färgpatroner men det gör mig inget.Foton är kära minnen!


Så har jag funderat på en sak.....varför har man ljusa handdukar egentligen? Här hos oss är dom alltid svarta och blir aldrig riktigt rena hur jag än bär mig åt.Tror att i denna familj doppar dom händerna i vatten och torkar av skiten på handduken istället för att tvätta sig ordentligt:) Men jag kom för ett tag sedan på en ganska listig lösning.....skulle inhandla nya handdukar och vet ni vad? Jag köpte grå handdukar:) Smutsgrå med andra ord så nu syns inte skiten direkt jag bytt:) Ibland är man bara så smart...eller ?


På jobbet rullar saker och ting på. Det enda jag börjar bli lite less på är allt stånk och stön över hur jobbigt allt är.Visst det är tungt att jobba,vi är oftast lite personal.Men att ständigt klaga hjälper väl egentligen inte till.Jag försöker peppa,sån är ju jag.Är oftast glad å possitiv men man kan tappa farten när man varje dag hör enbart klagomål på allt.Visst är jag trött på jobbet emellanåt...det är väl alla ? Men det går över och tillsammans med glada kollegor är det betydligt lättare att härda ut än bland ett gäng som bara klagar och är sura...eller hur ?

Det som är mest trist är att i de flesta fall som det klagas mest så är det de yngsta som jobbat kortast tid som klagar. Dom har ont en här och en där och det är sååååå jobbigt att gå till jobbet varje morgon. Ibland kan jag vara tyst men ibland kan jag inte det faktiskt.Då brukar jag fråga hur dom tror det känns efter att ha arbetat 24 år som jag gjort.Vet ni vad man får för svar ? Jo ....sååååå länge skulle jag aaaaaldrig stanna på samma ställe:)


Man kanske skulle byta jobb ? Frågan är ju till vad....sängprovare....russinskrynklare.....makaron
iborrare*S* Eller vad tror ni ? Vet ni något som skulle passa en i sina bästa år som har lite besvär i nacke och axlar ?


Förresten.....har lagt till några av er som kommenterat min blogg i mina länkar....den som inte samtycker får påpeka så plockar jag bort er.Jag hoppas i alla fall att ni vill stanna för jag tycker det är kul med nya vänner:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards