Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Varit

Av Corina - 29 oktober 2007 10:31

vaken igen under natten.Men nu berodde det nog på blåsten.Stormade nästan.Strömmen for mitt i natten.Kom tillbaka vid tretiden och då vaknade jag av att skrivaren spökade:)

Vaknade med huvudvärk och ont i nacken.Insåg ganska snabbt att denna dag skulle jag inte vara någon tillgång på jobbet.Stannade med andra ord hemma.Startade dagen med alvedon.

Men Wanilla behövde sin runda även om matte inte är pigg.Och övriga familjen har inte kommit hem ännu.Så det var bara att kravla sig ut fast lite frisk luft kan ju vara bra mot det mesta.Tänkte mig en lite kortare variant på promenad men det blev inte riktigt så.

Lufsade på i maklig takt med Wanilla lös....det är hon för det mesta eftersom vi bor så bra till.Helt plötsligt får hunden totalfnatt:)Med näsan i backen bär det av i en väldig fart.Något har verkligen fångat hennes intresse!För mig är det bara att ge mig av åt samma håll för hund*** är totalt döv.

Efter en stund inser jag vad som fångat hennes intresse för jag nästan krockar med en räv.Räven blir nog lika snopen som jag:) Hinner tyvärr inte få något foto på räven vilket retar mig lite.Räven försvinner i alla fall och Wanilla kommer glatt traskande tillbaka till mig igen.Så kan vi återuppta promenaden och nu bär det av hemåt igen.

Hann dock se att räven var frisk,ingen skabbräv tack och lov!

Resten av promenaden blir lugn och behaglig som vanligt.Tror Wanilla fått rusa av sig ordentligt och hon var nog aldrig riktigt nära räven,hon råkade bara hitta spåren.Räven är betydligt listigare än Wanilla och hon är ingen jakthund även om hon spårar med glädje.Kanske skulle satsa på spår i alla fall?


 
 
Ruth

Ruth

29 oktober 2007 21:16

Fy vad trist, en natt kan man klara ganska bra utan sömn, men 2 nätter blir för mycket. Blåste gjorde det förbaskat här också i går natt och regnet piskade mot rutan. Riktigt spöklikt var det. Det är ett rejält höstrusk. Vilken vacker bild du har gjort, himla duktig har du blvit. Själv gör jag sparsamt nu mera. Bernern är väldigt duktiga på spår, så varför inte haka på en kurs fram på vårkanten. Strax innan sängdax på ta dig ett glas vin eller en drink så slappnar kroppen av och garanterat så får du sova hela natten. NÖDEN HAR INGEN LAG !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards