Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 september 2007

Av Corina - 12 september 2007 13:43

Så var det dags igen:) Att verksamhetsanpassa schemat igen.Nya rutiner på avdelningen för vilken gång i ordningen vet jag inte.

Numera börjar vi dagen med att mata våra elva boenden på säng.Och det var en utomordentlig ide tycker jag.När alla ätit frukost började vi att hjälpa dom upp,dom som brukar sitta uppe.Jobbar på sjukhemsavdelning så alla sitter inte uppe varje dag.Arbetstakten blev lugn och behaglig och alla fick en sovmorgon som de flesta mår mycket bra av.Så den biten tycker jag verkar bra.

Nu ska schemat också ses över.Vi kommer att bli ensam på avdelningen efter kl 20 på kvällen numera.Detta för att man ska kunna börja jobba kl 7 efter kvällen.EU har ju beslutat om att vi ska ha 11 timmars dygnsvila och då kan man inte börja kl 7 om man slutar kl 21.

För min del blir det nog inga problem för då jag jobbar kväll är vi färdiga med sysslorna före kl 20.Men alla är inte det,vete katten vad dom gör men så är det:)

Nästa sexveckorsperiod börjar vi med detta och ska utvärdera efter sex veckor.Så då får vi väl se hur det fungerar.Jag är inte orolig men det finns de som är det på avdelningen.

Men för övrigt fungerar avdelningen hur bra som helst numera.Irritationspersonerna har slutat vid detta laget.Annat var det under vintern och våren som gick,då kan man säga att det var liv i luckan,har skrivit om detta tidigare i min blogg:)

Återkommer säkert senare med rapport om hur det gått.


För övrigt är allt ok här hos mig.Livet rullar på.Barnen sköter sig om man nu bortser från min sexåriga tös som trottsar så det stänker om det:) Men det går väl över får man hoppas.Idag plockar hela skolan lingon så det var ju tur att vädret var med dom.Inte kul med regn då man ska vara ute en hel dag:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards