Corinas Blogg

Alla inlägg under maj 2007

Av Corina - 7 maj 2007 21:40

Så kändes det på morgonen kl 5 när klockan ringde fjärde dagen i rad.Bara att kravla sig ur sänghalmen.Jobbet kallade.Jösses vad det tog emot denna morgon.Sicken tur att jag bara hade en halv dag idag.Vete katten om jag stoppat hela dagen.

Resten av dagen har jag inte gjort många knop.Och ikväll har jag haft möte med centerkvinnorna.Mellan kl19 och kl21 pågick mötet.En vårfest planerade bland annat.

Nu återstår endast att koppla av en stund innan sängen kallar.Känner mig aningen slut efter att ha arbetat hela helgen.Att måsta stiga upp kl5 fyra dagar i rad och jobba 7 till 17 tre av dessa dagar är ganska tungt.

Av Corina - 2 maj 2007 14:09

Ledig dag! Från jobbet menar jag då.Här hemma finns det ju alltid jobb.Har hittat igen soffan i köket idag och även bordet vid soffan:)Blev en försvarlig hög skräp som maken fick bära ut.Nu är det så fint så....några dagar i alla fall skulle jag tro.

Tvättat har jag också gjort...ovanligt då:) Skulle behöva dammsuga också men vips så slog latmasken till!Åsså får dammsugaren också en ledig dag idag:)

På jobbet är det fridens liljor just nu! Det störande momentet har nu gått i pension.Hoppas nu på arbetsro!Stämningen har verkligen redan nu tagit en märkbar vändning till det bättre.Jag hyser en viss framtidstro till mitt arbete igen!Arbetslusten har kommit tillbaka.

Av Corina - 1 maj 2007 07:54

Valborg är då avklarad.Jag slutade jobba kl 21 och halv tio var jag om på Majbrasan hemmavid och hämtade hem Wanilla.Barnen och maken stannade kvar.

Hade inte smällts en enda smällare på brasan detta år ändå var det mycket folk där, ovanligt mycket.Det är ju fantastiskt!

Barnen kom hem halv elva, och det är verkligen sent i alla fall med tanke på att dom är 6 och 9 år gammla.Vi har inte för vana att ha barnen uppe så sent.I vanliga fall sover båda kl 20.Grannen körde dom hem eftersom maken ville promenarera hem. 

Maken drällde in vid midnatt tror jag.Jag hade hunnit lägga mig och somna i alla fall.

Idag ska jag jobba igen men endast mellan kl 12 och 17. En sån där bradag sedan är jag ledig ett par dagar igen.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards