Corinas Blogg

Alla inlägg den 31 maj 2007

Av Corina - 31 maj 2007 13:54

Förkylningen börjar ge sig nu.Känns betydligt bättre idag.Less på att vara sjuk faktiskt.Blir hemma imorgon också från jobbet.Lugnast så då smittar jag då ingen av gamlingarna i alla fall eftersom jag är ledig lördag och söndag.

För övrigt är det inget nytt under solen.Fortsätter att blänga på tvättstugan utan att ta tag i den.Får bli en annan dag.

Lämnar Wanilla hos uppfödaren ikväll.Dom ska ner till Karlstad för utställning plus att dom ska hämta den tilldelade Hamiltonplaketten också som dom fått från SKK.Kommer att bli lite tomt här hemma utan Wanilla hela helgen.Får klia katten desto mera och hoppas det går bra för Wanilla även denna gång.

Funderar på lite grillning under helgen,skulle ju bli bra väder enligt rapporterna.Lite sugen på att få ett glas vin också faktiskt.Var ett bra tag sedan nu.Hoppas övriga familjen tycker likadant:)

Mamma ligger kvar på lungavdelningen. Troligen svahili på magen. Får se hur länge hon blir kvar.Mår skapligt enligt maken som hälsade på henne idag och lämnade lite nödvändigheter till henne. Hoppas kunna besöka henne under helgen.Hon kommer nu att få färdtjänst och det var på tiden.Hon orkar snart inte köra bilen och den kostar betydligt mera än vad hon har råd med.När hon fått färdtjänsten kan hon skrota bilskrället och i alla fall komma till oss när hon vill för en relativt billig penning.Och vi kan säkert ta hand om att fixa ved till henne med jämna mellanrum när vi liks besöker henne,är ju faktiskt bara drygt 6 mil hem till mamma.

Mycket ansvar läggs på ens axlar fast jag har en bror.Han bor nere i Bollebygd så ska det ordnas något till mamma blir det på mitt ansvar även om brorsan ofta pratar i telefon med henne.Men jag har inget emot att ge min mor en hjälpande hand,hon har ju tagit hand om mig också,nu är det min tur att ställa upp när hon är sjuk och inte orkar! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards