Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 maj 2007

Av Corina - 29 maj 2007 17:59

Sjuk, förkyld. Fast det är inte lätt att vara sjuk som mamma ska ni veta.Man ska i alla fall fixa en massa hemma. Kläder och maten bland annat.Man virrar på här hemma lätt febrig och snorig och försöker få det viktigaste utfört.


Mitt i mitt elände ringer min mor också och är skitdålig!Och då hon blir det är det sjukhuset som gäller.Bara att klä sig och inkalla maken och iväg för att eskortera henne till sjukhuset.Där lämnar jag av henne på lungmottagningen som brukligt är och förklarar att jag inte vill stanna med henne pga att jag är så förkyld.Ej lämpligt med tanke på att det är lungmottagningen jag vistas på.Iväg och som hastigast handla hem lite förnödenheter lätt febrig och snorig fortfarande såklart.Får vänta medan maken är till tandläkaren också.Jag mår inte alls vidare bra,tur att jag varit och inhandlat Alvedon.Medan jag väntar tar jag två Alvedon och lite Ramlösa som jag köpt.Så innan maken är färdig känns det skapligt i alla fall.Alvedonen gör sin verkan tydligen.


Mamma blir kvar på lungavdelningen,hur länge vet man aldrig.Varje gång kan vara den sista för hennes del,tyvärr.Och med min förkylning är det inte tal om att besöka henne än i alla fall.Får bli makens uppgift att göra det medan jag är sjuk.


Nu börjar nog Alvedonen sluta verka.Får ta två nya till natten och hoppas på att få vara sjuk imorgon utan att behöva rycka ut på annat.Fast som sagt är man mamma får man inte vara sjuk och sängliggande!  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards